Corvette italialaisessa mittatilauspuvussa näyttää tältä – Ares Designin uusin luomus on kuin kadulle eksynyt konsepti

Italian ”superautojen laaksossa” mm. Ferrarin, Lamborghinin ja Paganin tavoin päämajaansa pitävä Ares Design on keskittynyt tekemään oman tyylinsä mukaisia koreja olemassa olevan tekniikan ympärille. Firman seuraavan projektin lähtökohtana on upouusi keskimoottori-Corvette.

Uusi Vette tunnetaan ainakin kotimaassaan eräänlaisena duunarin superautona, koska keskimoottorisporttiin pääsee parhaimmillaan käsiksi noin 60 000 dollarilla. Auto toimii siis tekniikkansa osalta mainiona lähtökohtana projektille, jossa amerikkalaista muotoilua edustava kori korvataan paljon eksoottisemman näköisellä ratkaisulla. Ulkonäön perusteella varmasti kukaan ei arvaisi, että Ares Designin S Projectiksi nimeämä luomus on tehty juuri Corvetten pohjalta.

Auto muistuttaa ennemminkin kadulle eksynyttä konseptia tai kilpaprototyyppiä. S Projectin nokka on hurjan matala, kun taas pyöränkotelot ovat massiiviset. Niiden kokoa korostaa vielä erityisen kompakti ohjaamo, joka sopisi vaikkapa Le Mans -kilpuriin. Takapään halki kulkeva täysleveä ledinauha vie puolestaan ajatukset Bugatti Chironiin. Koko auto on saattanut saada vaikutteita netistä löytyvästä tutkielmasta, joka visioi Porschen täyssähköistä kilpaprotoa vuoden 2035 Le Mansiin.

Ares Designin S Projectissa ei ole kuitenkaan sähkötekniikasta tietoakaan. Suoraan konehuoneesta ulos työntyvät pakoputket kertovat, että voimanlähteenä toimii vanha kunnon veekasi. Corvetten 6,2-litraista vaparikonetta ei jätetä ennalleen, vaan mylly saa kattavan virityksen Ares Designin amerikkalaisen yhteistyökumppanin luona. Erilaisten mekaanisten muutosten avulla luvataan lähes uskomattomat lukemat edelleen vapaasti hengittävälle moottorille, eli yli 700 hevosvoiman huipputeho ja noin 970 newtonmetrin maksimivääntö.

Suosittelemme

Voima välitetään lukkoperällä varustetulle taka-akselille Vetten kahdeksanpykäläisen kaksoiskytkinvaihteiston kautta. Kierrosherkkyyttäkin löytyy 9000 rundin verran, ja soundit tuovat kuulemma mieleen vanhat V10-koneiset F1-kilpurit. Vaikka S Projectissa ei ole todellakaan voimasta pulaa, Vette-pohjaisen luomuksen pitäisi kuitenkin olla helpompi ajaa kuin vieläkin tehokkaammat hyperautot. Ares Designin pomona toimivan Dany Baharin mukaan monia asiakkaita pelottaa jo astua LaFerrarinsa tai Koenigsegginsä rattiin, kun taas S Projectin pitäisi olla vielä hauska ajaa.

Tällä hauskuudella on kuitenkin hintansa. S Projectista pitää pulittaa vähintään 500 000 euroa, mutta bonuksena tulee eksklusiivisuus. Autoja aiotaan nimittäin valmistaa vain 24 kappaletta seuraavien kahden vuoden aikana.

LähdeCarscoops

Lue lisää