MAINOS: Hovisepät

Tissot PRX Powermatic 80

Hiilikuitu on täydellinen valinta kovien pakettien ystäville

VW Golf GTE Sport on hiilikuitukorinen ja 400 hevosvoimainen hybridi

Volkswagen esitteli Wörtherseen GTI-tapahtumassa melkoisen upean hybridin. Kyseessä on Golf GTE Sport, jossa on muun muassa 400 heppaa ja hiilikuitukori.

Kolmen vuosikymmenen ajan Itävallan Wörthersee järvi on kerännyt eteläiselle rannalleen GTI-autojen faneja ja harrastajia. Volkswagen Golf GTI on ollut yksi tapahtuman kestovieraista ja tällä kertaa esillä oli Golf GTI Clubsport ja hybridikonsepti GTE Sport.

Golf GTE Sport on tehokas pistokehybridi, joka täyttää aukon GTI-autojen ja rata-autojen välissä. Avant-gardemainen ulkokuoren design korostaa muun muassa uudesta Ford GT:tä tuttua kaksitasoista C-pilarin rakennetta. Sisätilojen ratkaisu on myös mielenkiintoinen, matkustamo on jaettu pituussuunnassa kahteen monokokkimaiseen osaan.

Polo R WRC-autosta “nyysitty” 1,6 litrainen TSI-moottori tuottaa 299 hevosvoimaa ja 400 Nm vääntöä. Rallimoottorin lisäksi autosta löytyy kaksi 115 hevosvoiman sähkömoottoria, yksi edestä ja toinen takaa. Sähkömoottorien tuottama teho on yhteensä 230 hevosvoimaa ja vääntöä löytyy 600 Nm.

Maalaismatematiikalla moottoreiden yhteisteho olisi peräti 529 hevosvoimaa 1000 Nm:n väännöllä, mutta VW ilmoittaa “järjestelmän” tehoksi 400 hv/670 Nm. Joka tapauksessa järjestelmä kyydittää GTE:n satasen vauhtiin vain 4,3 sekunnissa ja siitä eteenpäin aina 280 km/h huippunopeuteen asti.

Suosittelemme


Sähkökaapin puolella GTE:ssä on Lithum-ion akut, joilla autoa voidaan ajaa pelkästään sähköllä 50km. Se on aika vähän, mutta kyseessä onkin hybridi, eikä sähköauto.

Golf GTE Sport Golf GTE Sport Golf GTE Sport Golf GTE Sport Golf GTE Sport Golf GTE Sport

Lue lisää