Täysin uudistuneessa Opel Astrassa on enää samaa vain nimi

Opel on pistänyt Astran täysin uusiksi ja vanhaan verrattaessa on samaa vain merkki ja malli. Opel on käyttänyt uuden Astran suunnittelussa koko 80 vuoden kokemuksensa ja päämääränä on ollut alusta alkaen täysin uusi auto, joka nousee taloudellisuudessa, tehokkuudessa ja kokonaisuutena luokkansa huipulle.

Opel Astran viides sukupolvi on mitoiltaan vähän edeltäjäänsä pienempi, mutta tilaa on reilusti entistä enemmän. Auton paino on pudonnut toistasataa kiloa ja saatavilla on täysin uusia entistä taloudellisempia moottoreita. Myös varustelistalta löytyy nyt paljon sellaista, mitä ei tämän luokan autoihin ole aiemmin saanut.

Uuden Astran jouduttua laihdutuskuurille, jokainen komponentti tutkittiin ja niistä kehitettiin kevyempiä ja kooltaan kompaktimpia. Onnistuneiden ratkaisuiden ja kevyiden materiaalien ansiosta kaikki uudet Astrat ovat vähintään 120 kiloa edeltäjiään kevyempiä ja suurimmillaan painonsäästö on jopa 200 kiloa.

Kun tähän yhdistetään uudet bensiini- ja dieselmoottorit, päästään huippuluokan tulokseen taloudellisuudessa. Painonpudotuksella ei ole saavutettu vain pienempää kulutusta, vaan se tarkoittaa myös aiempaa parempaa suorituskykyä ja sen myötä lisääntynyttä turvallisuutta.

Opel-Astra-2015

Opel Astran CO2-päästöt ovat alle 100 g/km sekä bensiini- että dieselmoottorilla varustettuna taloudellisimmissa malleissa, eivätkä ne ole kuitenkaan erityisiä talousversioita. Kaikki käsivalintaisella vaihteistolla varustetut dieselmoottoriset uuden sukupolven Astrat jäävät sadan gramman rajan alle ja ainoastaan tehokkaimmalla bensiinimoottorilla ylittyy hivenen 120 g/km raja.

Suosittelemme

Opel on saanut turvallisuuspalkintoja valoteknologiastaan ja uuden Astran kanssa mennään jälleen pidemmälle. Uutuuteen saa IntelliLuxLED®-valot, jollaisia on ollut tähän saakka tarjolla vain kalliisiin urheilu- ja loistoautoihin. Erittäin tehokkaat matriisiledvalot antavat tielle enemmän valoa häikäisemättä vastaantulijoita ja mukautuvat salamannopeasti liikennetilanteeseen ja tien muotoihin.

Astraan voi valita entistä enemmän kuljettajaa avustavia järjestelmiä ja Opel on kehittänyt edelleen kiitosta saaneita ergonomisia istuimia, joihin saa nyt myös hierontatoiminnon. Vakio- tai lisävarusteena ovat myös mm. pysäköintiavustin tai takaistuimen reunapaikkojen lämmitys.

Uusi Opel Astra esitellään virallisesti 15.9. Frankfurtin autonäyttelyssä ja sen lanseeraus on Suomessa marraskuussa.

Lue lisää