Saksalainen Mansory ei kuulu hillittyä tyyliä viljeleviin tuning-pajoihin, mutta välillä Mansorynkin luomukset ovat pykälää miedompia ainakin firman villeimpiin luomuksiin verrattuna. Pajan uusin tuotos on tuunattu Lamborghini Revuelto, joka on saanut nimekseen Mansory Initiate.
Initiate edustaa Mansoryn omalla mittapuulla tätä hillitympää linjaa, vaikka jo lähtökohtana toiminut Revuelto on kaikkea muuta kuin huomaamaton ilmestys. Mansory on sovittanut Lamboon korisarjan, joka ei poikkea suuresti tehtaan omasta designista. Initiatessa korostetaan lähinnä Revuelton teräviä kulmia ja dramaattisen oloisia taitoksia, joten kyseessä on entistäkin aggressiivisemman näköinen superauto.

Täysin överiksi vedettyihin Mansory Carbonadoon ja Cabreraan verrattuna ero on huomattava, ja Initiaten voisi todeta jopa pysyttelevän hyvän maun rajan tällä puolen. Italialaiseen superautoon on sovitettu ilma-aukolla varustettu hiilikuituinen nokkapelti, joka saa seuraa etupuskurin terävämmästä splitteristä sekä puskurin jatkopaloista. Uusissa sivuhelmoissakin on monenlaisia siivekkeitä, ja myös Z-kirjaimen malliset sivuilmanaukot ovat saaneet hiilikuituhöysteitä kylkeensä.

Suhteellisen hillitty vaikutelma unohtuu viimeistään katsellessa peräpäätä, jota koristaa entistäkin massiivisempi diffuusori Mansoryn kirkkaankeltaisella logotekstillä. Takaspoileri on saanut puolestaan hiilikuituisen jatkopalan, ja sama materiaali koristaa myös keskimoottorin peittävää konepeltiä. Mansory Initiaten alla pyörivät FV.10-nimiset kymmenpuolaiset takovanteet, jotka ovat edessä 21- ja takana 22-tuumaiset. Rengaskoko on edessä 265/30 ZR21 ja takana 355/25 ZR22.

Sisätilojen materiaalivalintojen rajat asettaa lähinnä asiakkaan oma mielikuvitus. Kuvien auton sisusta on verhoiltu perinteisen nahan ja alcantaran yhdistelmällä, jota on piristetty kullansävyisillä tehosteilla, koristeompeleilla ja logoilla. Mansory ei ole tyytynyt ainoastaan ulkokuoren ja sisustan viilaamiseen, vaan myös tekniikkaa on peukaloitu hienovaraisesti. Hybridivoimalinjan kahteen sähkömoottoriin ei ole koskettu, mutta 6,5-litraisesta V12:sta on kutiteltu reilut 50 lisäheppaa ja 35 newtonmetriä lisää.
Suosittelemme
Tämän myötä pelkästä polttomoottorista irtoaa 880 hevosvoimaa ja 760 newtonia, kun taas kokonaisteho on peräti 1070 heppaa. Tämän myötä nollasta sataan -lukema on kohentunut 0,1 sekunnilla 2,4 sekuntiin, ja huippunopeudeksi ilmoitetaan 354 km/h. Mansoryn mukaan lisäpotkun tuntee, vaikka 0,1 sekunnin ero alkuperäiseen nähden kertoo ehkä muuta. Hinnassa ero lienee eri luokkaa, mutta Mansory ei ole kertonut vielä mitään summia julkisuuteen.

