Tässä 1963 Chevrolet Impala Wagonissa on tyyliä ja 600 hevosvoimaa

Rodeihin ja kustomautoihin erikoistunut Goodguys palkitsi Impalan vuoden Snap-on Custom -palkinnolla.

Juttumme Impalan mittavat muutostyöt kestivät peräti yhdeksän vuotta, joten kyseessä ei ole ollut mikä tahansa Gas Monkey -pajan televisiojakson tai kahden mittainen projekti. Muutostyöstä on vastuussa Ranweiler-perheenkin nimellä tunnettu porukka, joilla on Yhdysvaltain Minnesotassa oma autojen kustomointipaja nimeltä Show Cars Automotive.


Yksi auton silmäänpistävimpiä modauskikkoja on tässä tapauksessa neliovisen auton muuttaminen kaksioviseksi, mikä tekee 60-luvun farkusta entistäkin pidemmän ja liukasliikkeisemmän näköisen. Kun kattokin on saanut perinteisen choppauskäsittelyn, niin lopputulos on alkuperäistä selvästi vauhdikkaampi. Myös auton B- ja C-pilarit on kokonaan mittatilaustyönä tehtyjä, ja luonnollisesti ovien määrän vähennyttyä myös yksi pilari kyljestä on jäänyt kokonaan pois tehden takasivulasista pitkän yhtenäisen kokonaisuuden.


Myös koko Chevyn naamataulu on saanut uuden kliinimmän ilmeen. Itse asiassa suurin osa koripaneeleista on hitsattu koriin kiinni, jotta lopputulos näyttäisi saumattomalta. Konepeltikin on muutettu aukeamaan eteenpäin, eikä auton puskuritkaan ole enää alkuperäiset, vaikka siltä voisi ensi alkuun vaikuttaa. Muutostyöt jatkuvat sisätiloihin, joka näyttääkin varsin houkuttelevalta. Ilmastointi on vaihdettu moderniin, mutta alkuperäistä kunnioittavaan Vintage Airin valmistamaan.


Sisustan verhoilussa on käytetty runsaasti aitoa italialaista nahkaa, ja penkit on otettu saman firman ’59 Eldoradosta. Polkimet, ovenkahvat ja muut uusitut yksityiskohdat ovat puolestaan kaikki Show Cars Automotiven omaa käsialaa. Voimansa Impala saa tätä nykyä Hilbornin ruiskulla ryyditetystä 509 cu kahdeksikosta, joka tuottaa riittävät 600 heppaa.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat