Ferrari valmisti 7 177 Testarossaa, mutta tuotantoon ei koskaan päätynyt avoversiota tästä ikonisesta 80-luvun automallista.
Kuvien avomallin Pininfarina Spider “Special Production” on äärimmäisen harvinainen auto. Autosta tekee vieläkin arvokkaamman, että sen matkamittarissa on vain 256 mailia (413 km). Testarossasta kiinnostuneet asiakkaat olisivat halunneet siitä aikanaan avoversion, mutta Ferrari katsoi sopivaksi rakentaa sellaisen vain samaan konserniin kuuluneelle Fiatin silloiselle puheenjohtajalle Gianni Agnellille. Kaikki muut maailmasta löytyvät avo-Testarossat ovat jonkun muun yrityksen tekemiä. Auton muotoilusta vastuussa ollut Pininfarina valmisti Testarossasta muutaman avomallin, jotka ovat luonnollisesti halutuimpia Agnellille tehdyn auton jälkeen.
Juttumme autoa kaupitteleva RM Sotheby’s kertoo, että Pininfarinan oli tarkoitus alun perin valmistaa autosta seitsemän avoversiota valtavasta autokokoelmastaan tunnetulle Brunein sulttaanin kuningasperheelle. Tuon prosessin aikana rakennettiin “erittäin pieni määrä” autoja tärkeille asiakkaille, mukaan lukien henkilö, joka on omistanut juuri tämän yksilön. Kyseistä autoa ei ole koskaan rekisteröity tieliikennekäyttöön, mutta tämä on onneksi muutettavissa auton seuraavan omistajan myötä.
https://youtu.be/oryMNDOsIO4
Suosittelemme
Youtubesta löytyvällä videolla näkyy, että auto on varsin hienossa kunnossa. Tästä on kiittäminen myös täydellistä entisöintiä, joka tiettävästi on maksanut 178 000 Yhdysvaltain dollaria. Vuosikymmeniä paikoillaan kököttänyt auto on viettänyt jälleen aikaa Pininfarinan hoivassa, jossa tiimi maalasi auton uudelleen, päivitti sisätilat ja palautti autosta ainutlaatuisen tekevän rättikaton täysin toimivaan kuntoon.
Sitten Spider Testarossa vietiin Carrozzeria Zanasiin, joka on täsmälleen sama paikka, joka huolehtii kaikkien nykyaikaistenkin Ferrari-superautojen viimeistelystä. Siellä autoon tehtiin täydellinen mekaaninen kunnostus, mukaan lukien uusi kytkin ja polttoainepumppu. Auton on tarkoitus vaihtaa omistajaan marraskuun viides päivä. Kuka ikinä saakaan tämän herkkupalan itselleen, saa auton, jolla on mahdollista harrastaa myös todella kovaa ajoa halutessaan.
Menohaluja voi tosin rajoittaa se, että huutokauppakamari on arvioinut auton myyntihinnaksi 1 400 000 – 1 800 000 puntaa, mikä varmasti rajaa ostajaehdokkaista pois turhat haaveilijat. Jokainen 80-luvulla kolikkoja Segan OutRun-kolikkopeliin syöttänyt muistaa silti, että kyseessä on monelle myös eräs suurista ja mystisistä urheiluautoista: Ferrari Testarossan avoauto.