Tämä työkalu laajentaa autokaupan todellisuuden

Auton värin ja lisävarusteiden valinta voi aiheuttaa joskus päänvaivaa ja asiakkaan voi olla vaikea hahmottaa miltä auto näyttäisi todellisuudessä lempivärillä ja -vanteilla varustettuna.

Ferrari on lanseerannut autokauppiailleen työkalun, joka perustuu laajennettuun todellisuuteen, eli tietokoneavusteiseen todellisuuden täydentämiseen. Työkaluna on kehittyneellä ohjelmistolla varustettu tabletti, jonka läpi asiakas voi katsoa edessään olevaa oikeaa autoa ja muuttaa muun muassa väriä sekä varusteita lennossa.

Laite tarjoaa myös tietoa ja reaaliaikaista kuvaa auton tekniikan toiminnasta, esimerksi miten aerodynamiikka tai auton voimansiirto toimii. Ohjelmisto tunnistaa kolmiulotteisen kappaleen, eli auton ja mukauttaa sen asiakkaan toiveiden mukaiseksi silmän räpäyksessä. Asiakas voi tämän jälkeen vaikka kierrellä ympäri autoa ja katsoa miltä se näyttää eri kulmista, eri värisenä.

Ohjelmiston on kehittänyt yhteistyössä Ferrarin kanssa ZSpace niminen yritys ja se on ensimmäinen autokaupassa käyttöönotettu laajennetun todellisuuden sovellus.

https://youtu.be/DT5Wd8mvAgE

 

Lue lisää