Vuonna 1996 yritys otti työn alle Mercedes-Benz G320 -mallin, ja koripajan jäljiltä syntyi jotain eriskummallista.
Heuliez oli vuosina 1920–2013 toiminut ranskalainen yritys, joka valmisti ja suunnitteli automalleja monille autovalmistajille. G320-mallin muutostöillä lienee ollut tarkoitus yhdistää persoonallisella tavalla G-Mersun maastoautokokemus kaksioviseen urheiluautoon. Lopputulos sai nimen ”Intruder”, joka suomeksi tarkoittaa tunkeutujaa.
Kuvissa paistatteleva auto on ainut valmistunut yksilö, sillä siinä on taittuva kovakatto, kun vain viisi autoa tehdyissä tuotantomalleissa oli pelkkä kovakatto. Auto on myynnissä brittiläisen DK Engineering -yrityksen kautta. Heidän mukaansa alkuperäinen hopeanvärinen auto on omistajavaihdosten myötä maalattu kertaalleen valkoiseksi, sitten punaiseksi ja lopulta jälleen alkuperäisellä hopealla sävyllä.
Auto on kokenut täydellisen entisöinnin, johon on saatu upotettua huimat 280 000 euroa. Nyt Mercedeksestä pyydetään 174 995 puntaa, mikä tekisi autoon upotetun rahamäärän valossa siitä hyvä diilin. Ottaen huomioon auton G-sarjalaisen alustaosat, siitä löytyy 3.2-litran suora kuutosmoottori, johon on yhdistetty nelivaihteinen automaattilaatikko välittäen vedon kaikille neljälle renkaalle. Kun mukaan on otettu myös G320:n tasauspyörästön lukko, ja auto tekee matkaa maastorenkailla, on käsissä melkoinen sillisalaatti eri Mercedesten tekniikkaa ja ulkonäköä.
Suosittelemme
Lopputulos ei ole kaikkien mieleen, mutta täytyy muistaa, että edesmennyt Heuliez on tehnyt paljon muutakin. Yritys työskenteli pitkän päivätyön legendaarisen Renault Turbo 5 -mallin parissa, joka muistetaan 80-luvun huikeimpiin kuuluvana hot hatchina. Heuliez valmisti myös ikonista Peugeot T16 luokittelumallia ennen Intruder kokeilujaan. DK Engineering on ilmeisesti yrittänyt kaupitella Mersuaan jo kaksi vuotta, joten auton haluttavuus ei ole kaikesta päätellen aivan edellä mainittujen katutykkien tasolla.