Ford Pro ja Deutsche Post DHL Group tuovat markkinoille enemmän sähkötoimisia pakettiautoja osana suunnitelmaansa tarjota kestäviä ja ympäristöystävällisiä palveluita.
Ford tavoittelee nollapäästöjä kaikessa ajoneuvomyynnissä ja hiilineutraaliuden saavuttamista Euroopassa vuoteen 2035 mennessä. Yritys toimittaa DHL:lle yli 2 000 sähkökäyttöistä pakettiautoa maailmanlaajuisesti vuoden 2023 loppuun mennessä, joita on tarkoitus käyttää toimitusketjun loppupään kuljetuksissa useissa maissa ympäri maailmaa.
“Ford Pro:lla ja Deutsche Post DHL Groupilla on yhteinen näkemys kestävyyskehityksestä ja sitoutumisesta sähköistettyihin ratkaisuihin, ja tämä sopimus on merkittävä askel kohti miljoonia toimituksia sähkökäyttöisillä ajoneuvoilla ympäri maailmaa”, Ford Pro Europen pääjohtaja Hans Schep sanoo. “E-Transit on myydyin kaupallinen sähköauto Pohjois-Amerikassa, ja kesäkuusta lähtien se on ollut myös myydyin segmentissään Euroopassa. Tämä tarkoittaa, että täyssähköinen kahden tonnin -luokituksen pakettiauto on jo ottanut suuria harppauksia tämän tavoitteen tukemiseksi.”
Ensimmäiset E-Transitit on jo toimitettu DHL Groupille, ja ne liittyvät amerikkalaisten ja eurooppalaisten kuljetusvälineistöjen joukkoon vuoden vilkkaimpana aikana, jossa ne käsittelevät nopeutta vaativia pikalähetyksiä. Yritysten allekirjoittaman yhteistoimintasopimuksen avulla voidaan myös tutkia tulevien projektien, kuten latausratkaisujen yhteiskehitystä. Ford Pro tarjoaa myös DHL:lle pääsyn testiajoneuvoihin ja valvontapalveluihin.
Suosittelemme
DHL Group aikoo investoida tällä vuosikymmenellä huimat 7 miljardia euroa nollapäästölogistiikkaansa. DHL toivoo, että sen kalusto koostuu 60 prosenttisesti sähköautoista nouto- ja toimituspalveluissa vuoteen 2030 mennessä. “Toimitusketjun viimeisten kilometrien sähköistäminen on tärkeä pilari toimintojemme hiilidioksidipäästöjen vähentämisessä”, DHL-konsernin hankintajohtaja ja mobiilipäällikkö Anna Spinelli lisää. “Uuden Ford E-Transitin lisääminen maailmanlaajuiseen noin 27 000:n sähköpakettiauton kalustoon vahvistaa entisestään kykyämme tarjota vihreitä toimituspalveluita maailmanlaajuisesti.”