Yli viisi metriä pitkä malli on varustettu Mercedes-peräisellä dieselillä, joka tuottaa vain 90 heppaa.
Jos luulit omistavasi perheelliselle soveltuvan tila-auton, niin maapallon toisella laidalla autosi ei välttämättä tunnukaan enää niin tilavalta. Force Citiline on intialaisten näkemys tilaihmeestä, jossa on neljä penkkiriviä, ja yhteensä kymmenen eteenpäin suunnattua istuinta, joilla voi kuljettaa vaikka koko kenttäpelaajien muodostaman joukkueen määränpäähänsä.
Force Citiline on uusi malli vuodelle 2023, mutta auto itsesään on hieman erilainen versio jo olemassa olevista Force Motorsin Trax Toofanista ja Trax Cruiserista, joiden rakenteet ovat peruja jo 90-luvulle. Kaikki kolme katumaasturia, joita voisi kuvata parhaiten kirjainyhdistelmällä MUV (multi-utility vehicle), näyttävät identtisiltä, ja niiden laatikkomainen muoto on vahvasti saanut inspiraationsa vanhasta Mercedes G-sarjasta. Tosin edessä huomio kiinnittyy suuriin halogeeniajovaloihin tehden samalla selväksi, että kyseessä ei suinkaan ole G-Wagen. Citiline tekee myös kolmosista laadukkaimman vaikutelman korinväristen puskureiden, lokasuojien ja säleikön ansiosta.
Citilinen korin pituus on peräti 5 120 mm, ja akselivälikin 3 050 mm. Sisään siirryttäessä tärkein ero moneen muuhun tila-autoon löytyy istuinjärjestelystä. Force Citilinessa on kymmenen eteenpäin suunnattua istuinta 2+3+2+3-asetelmassa, joten matkatavaroille ei jää yhtään tilaa. Tästäkin huolimatta yritys mainostaa, että Citiline tarjoaa segmentin parhaan tilankäytön kaikille matkustajille. Mielenkiintoista on, että Trax Toofan ja Trax Cruiser voivat kuljettaa vieläkin enemmän ihmisiä, ja niissä on vastaavasti 11 ja 13 istuinta, vaikka takamatkustajat ovatkin aseteltu istumaan vastakkain.
Auton sisälle pääsee tavanomaiseen tapaan neljästä normaalikokoisesta ovesta, joten neljänteen riviin ahtautuminen on varmasti haastavaa. Onneksi toisen penkkirivin saa sentään taittumaan, ja kolmannessa rivissä on vain kaksi istuinta, joten niiden väliin jää pieni käytävä. Tila-auton varustus on melko perustasoa, mutta ainakin takamatkustajille löytyy ilmastointi erillisellä yksiköllä, jotta he selviävät Intian kuumassa ilmastossa.
Kaikissa kolmessa mallissa on vanha 2,6-litrainen nelisylinterinen yhteispaineruiskutusdieselmoottori, joka on peräisin Mercedes-Benziltä, ja joka tuottaa melko laimeat 90 hevosvoimaa. 250 Newtonmetrin vääntömomentti kuitenkin varmistaa, että auto kestää kaiken tämän painon. Moottori on yhdistetty viisinopeuksiseen manuaalivaihteistoon. Tikasrunkoisessa alustassa on kaksinkertainen tukivarsijousitus, jossa on vääntötanko edessä ja lehtijouset takana. Force Citilinen saa Intiassa halvimmillaan euroiksi muutettuna noin 17 000:lla, joten se on edullinen auto kaikkeen sen tarjoamaan tilaan nähden.
Suosittelemme