Chevroletin juuri julkistama kuudennen sukupolven Camaro on yhdellä sanalla sanottuna upea. Vuoden 2016 Camaro on uudistettu täysin, edellisen sukupolven kanssa samaa on vain Chevroletin logo ja SS-tunnus.
Huikean ulkonäön lisäksi auto on kokenut myös teknisiä uudistuksia ja parannuksia. Camarossa on nyt moottorivaihtoehtoina kaksilitrainen ja nelisylinterinen turbo, jossa tehoa 275 hv ja vääntöä 400 Nm. Pikkusen parempi vaihtoehto on 3,6 -litrainen vapaasti hengittävä V6, jossa tehoa 335 hv ja vääntöä 385 Nm. Malliston lippulaivana ja SS-tunnuksella varustettuna olevasta mallista löytyy 6,2 -litrainen pikkulohkoinen LT1 V8, jossa tehoa makeat 455 hv ja vääntöä 617 Nm.
Camaro on teknisten uudistusten lisäksi käynyt läpi myös laihdutuskuurin ja nyt painoa on noin 90 kiloa vähemmän kuin edeltäjässään. Myös auton ulkomitat ovat kutistuneet maltillisesti. Keveys ja jäykistetty kori kielii parantuneista ajo-ominaisuuksista.
Ulkonäkö on kohdallaan, mutta entä sisätilat? Kuljettajan valtakunta on vedetty täysin uusiksi. kojelaudassa ei ole oikeastaan mitään samaa edellisten mallien kanssa. Konservatiivisuus ja retroilu on jätetty sikseen ja ohjaamoon on ympätty uutta, tämän päivän tasolla olevaa tekniikkaa. Hyvä Chevy!
Auton hinta Suomessa ei ole vielä tiedossa, mutta pienimmän turbomoottorin ja laihdutuskuurin ansiosta hiilidioksidipäästöt ovat todennäköisimmin aiempaa pienemmät, joten hinta saattaa muodostua houkuttelevaksi myös Suomessa.
Suosittelemme
[portfolio_slideshow id=5372]