BMW E31-sukupolven 8-sarja tekee edelleen vaikutuksen kiilamaisella olemuksellaan. Marraskuussa Las Vegasissa järjestetty SEMA Show tarjoili autosta myös modernimman tulkinnan.
Juttumme 850ci aloitti elämänsä aivan kuten kaikki muutkin lajitoverinsa. Auto kuitenkin koki raskaat muutokset vain kolmen kuukauden aikana, kun Bemaria kiirehdittiin autonäyttelyn vetonaulaksi. Nyt se näyttää nykyaikaisemmalta, ja myös aikaisempaa aggressiivisemmalta.
Suurin autolle tehty muutos on jenkkien omaa suunnittelufilosofiaa edustava Pandem-Widebody -korisarja, jossa lokasuojat ovat entistä leveämmät niin edessä kuin takanakin. Lisäksi sarjaan kuuluu näyttävä alahuuli, isommat sivuhelmat ja kiinteä takaspoileri. Vaikka korisarja varmasti jakaakin yleisönsä sitä kammoksuviin puritaaneihin ja peukkua nostavaan tuning-kansaan, niin Widebody-BMW on varmasti ollut kuin kotonaan huomionhakuisen Las Vegasin näyttelytilassa.
Suuremmat pyöränaukot sallivat sovittaa arvon ysäriklassikkoon massiiviset 19×11 eteen, ja 19×12 BC Forged North America -valmistajan kiekot taakse. Vanteille on kääräisty Toyon R888R -renkaat. Lisätäkseen auton näyttelyarvoa siihen on asennettu myös ilmajousitus, joka voidaan nostaa tontista siirryttäessä ratapäiville. Pysähtymisestä kovemmistakin nopeuksista pitää huolta Brembon jarrusarja. Erottuvan uuden ulkokuoren viimeistelee Ämmä-värityksestä inspiraationsa saanut toteutus.
Aikanaan BMW tarjoili 850ci-malliin useita moottorivaihtoehtoja. Aluksi tarjolla oli 4.0-litran vapailla keuhkoilla hengittävä V8, joka tuotti 282 hevosvoimaa ja 400 Nm. Myöhemmin tarjolle tuli 4.4-litran V8, joka tarjoili 20 Newtonmetriä lisää vääntöä. Joihinkin 850ci-malleihin sai lisäksi 5.0-litran V12-moottorin, joka korotti hummalukemat 296:een saakka, ja vääntöäkin riitti aina 450 Nm tietämille. Kukkona tunkiolla oli kuitenkin 5.4-litrainen V12, joka vei hevosvoimat uudelle sataluvulle 322:n konin voimin, ja vääntöäkin mylly tuotti 490 Nm.