Alfa Romeo haluaa asettaa etusijalle asiakastyytyväisyyden ja laadun. Autonvalmistajan uusi Tonale-malli tulee myös tärkeäksi osaksi brändin uutta painopistettä ja strategiaa.
Alfa Romon tavoitteena on parantaa asiakastyytyväisyyttä, ja erityisesti Yhdysvalloissa myymiensä ajoneuvojen laatua kasvattaessaan samalla osuuttaan automarkkinoilla. Italialainen autonvalmistaja luopuu kaikista polttomoottorikäyttöisistä malleistaan Yhdysvalloissa vuoteen 2027 mennessä. Vaikka yritys haluaakin erityisesti kasvattaa myyntiä, myös moneen muuhun asiaan kiinnitetään jatkossa enemmän huomiota, visioi Alfan tuotesuunnittelusta vastaava Pohjois-Amerikan varatoimitusjohtaja Vincent Noirbent.
Alfa Romeo haluaa vahvistaa asemaansa osana Stellantis-yhtymän globaalina premium-brändinä, ja nämä ponnistelut ovat jo osoittautuneet menestyksekkäiksi. Yritys nousikin äskettäin Yhdysvalloissa asiakastyytyväisyyttä mittaavan JD Power Sales Satisfaction -indeksin kärkeen, ja on nyt myös innokas esittelemään täysin uuden ladattavan Tonale-hybridin vuoden 2023 toisella neljänneksellä.

“Meillä on sisäisesti prosessimme jo käynnissä”, Noirbent kertoo. “Teemme tiivistä yhteistyötä verkostomme ja tehtaan kanssa, joten tiedämme minne olemme menossa. Tavoitteidemme saavuttaminen on suurin palkinto, jonka voit saada joukkueena. Kun pääset ykköseksi, voit vain pudota, joten tekemistä riittää silti jatkuvasti. Meidän on varmistettava, että myös ensi vuonna toistetaan samat hyvät tulokset. Meidän on pidettävä huolta, että hiomme prosessimme huippuunsa.”
Tonalesta Noirbent lisäksi huomautti, että autonvalmistaja oli alun perin aikonut tarjota sen Yhdysvalloissa perinteisellä bensiinimoottorilla, mutta on sen sijaan päättänyt myydä vain ladattavaa hybridiversiota. Noirbent uskoo, että tälle mallille on tarpeeksi kysyntää. Hän ei myöskään halua Alfa Romeon markkinoivan Tonalea sähköistetyllä voimansiirrolla, vaan pyrkii yksinkertaisesti myymään sitä “todellisena Alfa Romeona”.
Suosittelemme
Alfa Romeon Pohjois-Amerikan pomo Larry Dominique haluaa myös kohottaa brändin imagoa. Tietojen mukaan Dominique haluaa ensinnäkin, että ”autot tehdään oikein, parannetaan käyttäjäkokemusta, ja kasvatetaan näin tuotemerkin arvoa, jotta joku suostuu maksamaan ylimääräiset 100 dollaria kuukaudessa. Olemme tällä hetkellä myöhässä myynnin suhteen, mutta toivomme tilanteen lopulta paranevan. Meillä on jo Tonale-mallikin tulossa ulos, joten Alfan tulevaisuus on toivottavasti valoisa”.
