1:1 Ferrari Monza SP1 on valmistettu kokonaan Legopalikoista

Tanskan Legolandissa on nyt upouusi nähtävyys. Kyseessä ei ole mikä tahansa Lego-rasiasta rakennettu miniatyyriauto, vaan luonnollisenkokoinen malli yhdestä Ferrarin vaikuttavimmista malleista, Monza SP1.

Kuva: Lego.

Lego-Ferrari on osa interaktiivista Ferrari Build and Race -näyttelyä, jossa kävijät voivat rakentaa oman pienimuotoisen Ferrari-mallinsa Legoista, ennen kuin se skannataan digitaalisesti, ja testataan Fioranon kilparadan digitaalisessa versiossa.

Kuva: Lego.

Italialainen autonvalmistaja ei ole kuitenkaan maininnut, kuka täysikokoisen mallin on askarrellut kokoon, saati kuinka monta Lego-palikkaa siihen tarvittiin. Tästäkin huolimatta luomus tekee hienoa työtä matkiessaan tuhansilla pienillä kulmikkailla palikoilla katuauton pyöreitä muotoja. Lopputulos on jopa varustettu aidoilla Ferrarin renkailla!

Ferrari esitteli yksipaikkaisen Monza SP1:n sen kaksipaikkaisen sisarmallin SP2:n rinnalla syyskuussa 2018. Molemmista malleista löytyy 6,5-litrainen vapaasti hengittävä V12, joka teki niistä aikanaan tehokkaimman V12-moottorilla varustetun katuauton, joita Ferrari oli koskaan tätä ennen valmistanut.

Konehuone pitää sisällään 799 kirskuvaa Maranellon oria, ja vääntömomenttiakin on 719 Nm. Ferrarin katuohjus singahtaa näillä spekseillä 0-100 km/t vain 2,9 sekunnissa, ja 200 km/t tarvitaan ainostaan 7,9 sekuntia. Huippujakin luvataan 300 km/t, ja kaikki edellä mainitut siis ilman kattoa!

Vaikka auto jakaa perustansa Ferrari 812 Superfastin kanssa, sitä on vaikea uskoa pelkkien ulkonäköjen perusteella. Itse asiassa Monza SP1:ssä on mittatilaustyönä tehty korirakenne, jossa on uudet etu- ja takapaneelit, ainutlaatuinen etusäleikkö, erottuvat ajovalot ja veistoksellinen LED-valopalkki takana. Ei ole yllättävää, että Monza SP1 ja SP2 -mallien tuotanto on rajoitettu kappalemäärältään vain 499 asiakkaalle tarjottavaan autounelmaan.

Kuva: Lego.
LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat