Saksan Baijerissa toimiva Mansory on tunnettu tuning-luomuksistaan, joissa ei juuri välitetä hyvän maun rajoista. Välillä Mansoryltä on nähty hieman hillitympiäkin esityksiä, mutta nyt julkisuuteen tuotu tuunattu Ferrari Purosangue ei todellakaan edusta tätä kategoriaa.
Auto on saanut nimekseen Mansory Pugnator kilpailijaa latinaksi tarkoittavan sanan mukaisesti. Kuvissa esiintyvän Pugnatorin pintaa koristaa metallipunainen väri, jota täydentävät hieman tummemman sävyiset lokasuojanlevikkeet sekä erilaiset lipat, läpät ja spoilerit. Korisarjan osat on tehty taotusta hiilikuidusta, joten ainakin materiaalit ovat arvokkaita. Palikoiden muotoilusta ei valitettavasti voi sanoa samaa, koska Pugnator on kuin pyörien päällä liikkuva huonon maun ilmentymä. Mansory on keksinyt lisätä jopa toiset lokasuojanlevitykset Ferrarin tehtaan jäljiltä olevien levikkeiden yläpuolelle, ja koko auto on melkoinen muotojen sekamelska.
Tällainen tyyli lienee kuitenkin Mansoryn monien (uus)rikkaiden asiakkaiden makuun, joten tuning-paja tekee sitä mitä asiakkaat haluavat. Hyvän maun lähettiläiden lisäksi myöskään Ferrari ei liene tuunatusta Purosanguesta kovin innoissaan, ja siksi autosta ei löydy ainuttakaan Maranellon merkin logoa tai tekstiä. Purosanguen konepeltikin on saanut monenlaisia lisäreikiä, ja sen pinta on pääosin tummaa taottua hiilikuitua. Etupuskurin lisähärpäkkeiden pitäisi puolestaan lisätä downforcea merkittävästi, joten Mansoryn virityksistä saattaa olla myös jotakin konkreettista hyötyä.
Pugnatorin peränäkymäkään ei ole helposti sulateltavaa tasoa takapuskurin monenlaisten diffuusorihärpäkkeiden, päällekkäisten pakoputkenpäiden ja katon takareunaan lisätyn Fast & Furious -tyylisen takaspoilerin ansiosta. Kaiken tämän rinnalla auton alle sovitetut Mansoryn FC.5-takovanteet näyttävät jopa huomaamattomilta, vaikka niillä on edessä kokoa 22 tuuman ja takana 23 tuuman verran. Sisusta on puolestaan kuorrutettu punaisilla tehosteilla höystetyllä valkoisella ruutukuvioisella nahalla, joka saa kontrastia myös tummanpunaisista hiilikuituosista. Reseptiin kuuluu lattiaan saakka ulottuvan nahkaverhoilun lisäksi vähintään riittävä määrä Mansoryn logoja ympäri ohjaamoa.
Purosanguen 6,5-litrainen vapaasti hengittävä V12 tuottaa jo tehtaan jäljiltä muhkeat 725 hevosvoimaa ja 715 newtonmetriä, mutta Mansory ei ole tyytynyt tähän. Pannu on saanut päivitetyn moottorinohjauselektroniikan, ja pakokaasut poistuvat läpillä sekä sporttikatalysaattoreilla varustetun uuden putkiston kautta.
Suosittelemme
Näillä eväillä lukemat on saatu Mansoryn mukaan nostettua 755 heppaan ja 730 newtoniin. Suorituskyvyssä ei liene tapahtunut suuria muutoksia, mutta isommilla numeroarvoilla on ainakin statusta kohottava vaikutus. Sitä tavoiteltiin myös Pugnatorin esittelypaikalla, koska Mansoryn luomus debytoi Monacon jahtinäyttelyn yhteydessä.