Tältä näyttää yli 100 000 euron luxusminibussi

Lexuksen valtti on luxus, ja sillä hyökätään katumaastureiden hallitsemille markkinoille.

Kuva: Lexus.

Tila-autot yrittävät tulla takaisin muotiin, mutta tällä kertaa panostetaan pelkkään raakaan bisnestasoon, eikä takavuosien futisäitien perheenkuljettimeen. Lexus lähti leikkiin mukaan aiemmin tänä vuonna lanseerattuaan 2024 LM -tilamallinsa. Euroopassa Brittien myyntiosasto ilmoitti heti kiinnostuksestaan autoa kohtaan, kun se samalla paljasti LM:n mojovan hintalapun kuningaskunnassa.

Kolmesta eri hintaluokan vaihtoehdosta koostuva mallisto alkaa Iso-Britanniassa 89 995 punnasta LM 350h -perusmallilla, vaikka sana “perus” lipsahtaa tällä kertaa jo vähättelyn puolelle. Seitsemänpaikkaisessa tilaihmeestä löytyy mm. sähkösäädettävät etu- ja keskirivin nahkaistuimet, pari kiinteää kattoluukkua, kaksivyöhykeilmastointi ja sähkötoimiset aurinkosuojat.

Takamatkustajat voivat nautiskella peräti 21:stä kaiuttimesta rakennetusta Mark Levinson 3D Surround Sound -äänestä, sekä katosta laskeutuvasta 14-tuuman näytöstä. Kuljettaja voi puolestaan hemmotella itseään vaikkapa lämmitetyllä ohjauspyörällä, panoraamanäytöllä, älykkäällä pysäköintiavustimella, sekä älypuhelimella ohjatulla etäpysäköintitoiminnolla.

Kuva: Lexus.

Konepellin alla on sama 247 heppainen 2,5-litran eturenkaita pyörittävä hybridivoimansiirto, joka on käytössä myös NX 350h ja RX 350h -malleissa. Ylellisin LM 350h Takumi -malli on briteissä hinnoiteltu 112 995 punnan arvoiseksi, ja tällä summalla saa vakiona autoonsa nelivetojärjestelmän, joskaan ei lisätehoja. Omistajaa lohduttaa kuitenkin halvemmista malleista poikkeava sisustus, joka ei enää paljoa jonkun Maybachin vastaavaa häpeä.

Kalleimmassa mallissa on lisäksi viiden sijasta vain kaksi takaistuinta, joista jokainen voidaan kallistaa täysin vaaka-asentoon, ja tarjota pitkän päiväpuhteen paiskineelle menestyvälle toimitusjohtajalle seitsemän erilaista hierontaohjelmaa. Jokaisen tuolin käsinojassa on myös taitettavat pöydät, langattomat latausalustat ja entistäkin monipuolisempi ilmastointijärjestelmä.

Suosittelemme

Kuva: Lexus.

Ylivoimaisesti suurimman hehkutuksen aiheen ja valttikortin automyyjälle antaa kuitenkin valtava 48-tuuman laajakuvanäyttö, joka samalla erottaa kuljettajan takamatkustajista. Näyttö voidaan määrittää näyttämään yhtä isoa kuvaa, tahi se voi toimia kahtena erillisenä näyttönä, jolloin isäntä voi nauttia auto-ohjelmasta emännän uppoutuessa unelmahäihin henkilökohtaisten kuulokkeiden avustamina.

Nyt jäämme enää odottamaan, milloin moiset ylellisyyskuljettimet saavuttavat käytettyjen autojen markkinoilla tarpeeksi halvan hinnan, jotta niistä pääsevät nauttimaan myös tavalliset perheet ja työssä käyvät. Mikäpä olisi sen mukavampaa, kuin painua mökille tyytyväisen vaimokkeen nauttiessa etupenkillä hieronnasta, ja lasten katsoessa takana omassa loossissaan jättiruudulta lauantaiaamun piirrettyjä.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Volkswagenin ensimmäinen sähköfarmari esiteltiin – ID.7 Toureriin saa myös uuden isomman akun

Täyssähköisten farmarien varsin harvalukuinen joukko täydentyy Volkswagen ID.7 Tourerilla, joka sai nyt virallisen esittelynsä. Sähköfarmari tarjoaa tähän asti tarjolla ollutta sedania enemmän kapasiteettia niin tavaratilan kuin akunkin osalta.

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Tyyliniekan uusimmat