Mitä voi rakentaa puolesta miljoonasta Lego-palikasta? Toimivan auton.

Legoista on rakennettu toinen toistaan hienompia luomuksia kautta maailman sivun, mutta tämä on kyllä yliveto. Australialainen Steve Sammartino ja romanialainen Raul Oaida rakensivat puolesta miljoonasta Lego-palikasta toimivan Hot Rod-auton.

Miehet tapasivat Internetin kautta ja löivät viisaat päänsä yhteen. Rahat käärittiin kasaan joukkorahoituksella Twitterin kautta. Oaida kokosi auton Romaniassa ja lähetti sen jälkeen auton osissa Sammartinolle Australiaan – melkoinen paketointi ja postitus.

SAMP-Josh-Rowe-3658-1024x682[1]

Auto on rakennettu yli 500 000 Legosta ja muutamista muista osista, kuten renkaat ja osa alustan kantavista osista. 256 mäntäinen moottori on myös koottu Legoista ja se toimii ilmalla. Pienet männät liikkuvat paineilman avulla ja tuottavat vääntöä vetoakselille. Autolla voi ajaa ja sen huippunopeus on noin 25-30 km/h. Autolla on ajettava varovasti ja kieli keskellä suuta, sillä se ei kestä töyssyjä eikä varsinkaan kolaria.

Aihepiirin uusimmat

Volkswagenin ensimmäinen sähköfarmari esiteltiin – ID.7 Toureriin saa myös uuden isomman akun

Täyssähköisten farmarien varsin harvalukuinen joukko täydentyy Volkswagen ID.7 Tourerilla, joka sai nyt virallisen esittelynsä. Sähköfarmari tarjoaa tähän asti tarjolla ollutta sedania enemmän kapasiteettia niin tavaratilan kuin akunkin osalta.

Stellantis palkitsee työntekijöitään viime vuoden myynneistä miltei kahdella miljardilla eurolla

Viime vuoden vahvan myynnin jälkeen Stellantis palkitsee ahkeroijansa tuoreella ja muhkealla potilla, sillä työntekijät saavat yhteensä huikeat 1,9 miljardia euroa.

Nelipaikkaisten avo-Mersujen perinteet jatkuvat – uusi CLE Cabriolet korvaa sekä C- että E-sarjan avomallit

Mercedes esitteli viime kesänä aiemmat C- ja E-luokan coupét korvaavan kaksiovisen CLE Coupén, ja samassa yhteydessä vilautettiin myös avoversion ensimmäiset kuvat. Nyt CLE Cabrioletista julkaistiin kaikki viralliset tiedot sopivasti ennen keväällä tapahtuvaa myynnin aloitusta.

Tästä piti tulla BMW i8:n seuraaja – klassisen M1:n henkeä tavoitellut i16 ei kuitenkaan päässyt tuotantoon

BMW:n M-divisioonan lippulaivana toimiva möhkälemäinen XM-katumaasturi on herättänyt melkoisesti tunteita, joista useimmat eivät ole kovin positiivisia. Tunnemyrskyä ei liennyttäne sekään tieto, että asioiden mentyä toisin baijerilaisten valikoimaan voisi nyt kuulua keskimoottorinen urheiluauto alkuperäisen M1:n hengessä.

Tyyliniekan uusimmat