Mercedes-Benz ilmoitti äskettäisessä lehdistökonferenssissa pakittavansa kunnianhimoisten sähköautosuunnitelmiensa suhteen. Samassa yhteydessä kuultiin uutisia myös erityisen ylellisistä Mythos-malleista.
Mythos-valikoima tulee koostumaan rajoitettuna eränä valmistettavista erikoismalleista, jotka on kuulemma suunnattu kaikkein vannoutuneimmille Mercedes-keräilijöille. Merkin toimitusjohtaja Ola Källenius vahvisti viime vuoden talouslukujen esittelyn yhteydessä, että ensimmäinen Mythos-malli saapuu markkinoille ensi vuonna. Se lienee etupenkkien taakse sijoitetuilla speedster-tyylisillä kohoumilla varustettu SL, josta julkaistiin ensimmäinen tiiserikuva jo toukokuussa 2022.
Tällä autolla tavoiteltaneen legendaarisen 300 SLR:n henkeä, jolla Stirling Moss ylsi tarunhohtoisen Mille Miglian voittoon vuonna 1955. Speedster-tyylinen SL saa seuraa myös astetta ylellisemmästä versiosta, josta Mersun päämuotoilija Gorden Wagener julkaisi Instagramissa tiisereitä viime vuoden puolella. Wagenerin Concept Mercedes-Maybach SL:ksi kutsuman luomuksen keulalla on kromikylläinen maski sekä perinteinen ”johtotähti”, kun taas mustaa konepeltiä koristaa lukematon määrä pieniä Maybachin logoja.
Myös sisustan puolelle on odotettavissa lisää luksusta menneiden vuosikymmenten koriräätälien luomusten hengessä. Muutos on siis melkoinen nykyisen Mercedes-AMG SL:n ”perusmalleihin” verrattuna, jotka on asemoitu AMG-nimensä mukaisesti paljon edeltäjiään sporttisemmiksi. 2+2-paikkainen SL ei ole muutenkaan paras mahdollinen lähtökohta erityisen ylellistä Maybachia varten, mutta Stuttgartin tähtimerkin valikoimasta ei enää löydy muuta avoautoa kuin AMG-brändätty SL ja paljon edullisempi nelipaikkainen CLE joka taipuisi Maybachiksi vielä huonommin.
Mercedes-Maybachin nimellä myytiin muutama vuosi sitten erityisen ylellistä erikoismallia avomallisen S-luokan pohjalta, mutta tällaista autoa ei enää Mersun mallistoon kuulu koska tuotekehitysrahat oli suunnattava lukuisiin sähköautoihin ja katumaastureihin. Nähtäväksi jää, onnistuuko SL:n pohjalta kehitetty Maybach-versio innostamaan tarpeeksi superluksuskategorian ostajia. Maybachin ensimmäinen uusi tuleminen 2000-luvun alussa jäi pannukakuksi, mutta viime vuosien Maybach-versiot S-luokan pohjalta ovat löytäneet mukavasti ostajia erityisesti Kiinassa.