Mercedes-Benzin täyssähköautot eivät ole olleet mitään myyntimenestyksiä, mihin on haettu syitä geneerisestä puikulamaisesta muotoilusta. Niinpä tulevat sähkö-Mersut saavat keulalleen maskin, johon on haettu vaikutteita Stuttgartin merkin pitkästä historiasta.
Tämän tyylin airueena toimii syyskuussa Münchenin autonäyttelyssä ensiesittelynsä saava täyssähköinen GLC, joka korvaa melkoiseksi flopiksi jääneen EQC:n. Uuden täyssähköisen crossoverin myynti käynnistyy autolla, jonka koko nimi on vähemmän ytimekkäästi GLC 400 4Matic with EQ Technology. Kaikkia tekniikan yksityiskohtia ei ole vielä julkaistu, mutta tähän versioon saa kuulemma ladattua 260 kilometrin ajoon riittävän sähkön vain 10 minuutissa yli 320 kilowatin lataustehon ansiosta.

Lisäksi 800 voltin sähköjärjestelmää hyödyntävää SUV:ta pystyy lataamaan myös yleisemmillä 400 voltin asemilla, ja GLC 400:n kiihtyvyys on kuulemma samaa tasoa jota odottaisi Mercedes-AMG GT:ltä. Tämä lupailee noin neljän sekunnin kiihtyvyysaikaa nollasta sataan.
Suosittelemme

Sisätilojenkin pitäisi olla reilut, koska sähkö-GLC:n akseliväli on 80 milliä pidempi kuin nykyisessä polttomoottori-GLC:ssä joka jatkaa muuten tuotannossa sähkömallin rinnalla. Tavaratilan perusvetoisuus on puolestaan 570 litraa, eli 20 litraa enemmän kuin polttomoottorimallissa. Takapenkin selkänojat kaatamalla ruuma laajenee parhaimmillaan 1740 litraan, ja bonuksena tulee vielä 128 litran etutavaratila.

Jarrulliseksi vetomassaksi kerrotaan puolestaan 2400 kiloa, mikä on 400 kiloa enemmän kuin pahimpiin kilpailijoihin kuuluvassa täyssähköisessä Porsche Macanissa. Ajomukavuutta kohentaa ilmajousitus, joka tulee autoon kuitenkin vasta lisävarustelistalta löytyvän Agility & Comfort Packagen mukana takapyöriä 4,5 asteen verran kääntävän nelipyöräohjauksen tavoin.

Mercedes-Benzin toimitusjohtaja Ola Källenius demonstroi vielä naamioteipatun sähkö-GLC:n ominaisuuksia YouTubessa julkaistulla videolla, jolla autolla vedettiin trailerin päällä 1960-luvun lopun super-Mersua, eli 300 SEL 6.3:a. Källenius kertoi samalla, että sähkö-SUV:n keulailmeeseen on odotettavissa vaikutteita tämän aikakauden tähtikeuloista. Kilpailijoista erottuva tyyli nähdään myöhemmin muissakin Mersuissa, kuten esimerkiksi V-luokan tila-auton seuraajassa ja myös 300 SEL:n oikeassa seuraajassa, eli pikapuoliin faceliftin saavassa S-luokassa.



