MG oli näyttävästi esillä Ison-Britannian Goodwood Festival of Speedissä, vaikka entinen brittiläinen urheiluautovalmistaja on nykyään kiinalainen sähköautomerkki. MG:n valikoimaan kuuluu kuitenkin kaksipaikkainen roadster Cyberster, jonka umpiversiosta annettiin Goodwoodissa esimakua.
Paikalle tuotiin Cyber GTS Concept -nimeä totteleva tutkielma, joka kunnioittaa merkin omien sanojen mukaan 1960-luvun klassista MGC GTS Sebring -kilpuria. Kaksipaikkainen sähkö-coupé on suorastaan yllättävän hyvännäköinen brittiläisessä perinnevihreässä värityksessä, ja auto vaikuttaa ainakin muotojensa puolesta jo lähes tuotantovalmiilta konseptin virallisesta statuksesta huolimatta.

Suurin osa coupén korista on yhteistä avomallisen Cybersterin kanssa koko keulaa, puskureita ja valoumpioita myöten. Luiskaperäinen umpikatto tekee kuitenkin sähkösportin sivuprofiilista sulavalinjaisemman, ja luonnollisesti takaluukun kannenkin muodot on laitettu uusiksi. Sisustasta ei ole kuitenkaan julkaistu vielä kuvia, joten istumajärjestelykin on vielä auki. Coupé voi olla joko puhtaasti kaksipaikkainen tai siinä saattaa olla 2+2-paikkaisen statukseen oikeuttava minikokoinen takapenkki.
MG kertoo itsekin, että coupé ei ole pelkkä muotoilututkielma, vaan sen pohjalta voidaan tehdä mahdollinen tuotantomalli. Se olisi umpikattoinen GTS, joka täydentäisi merkin urheiluautovalikoimaa viime vuonna debytoineen Cybersterin rinnalla. Konseptin tekniikasta ei ole annettu tarkempia tietoja, mutta autossa on kuulemma täyssähköinen voimanlähde ja klassisten esikuvien mukainen takaveto.

Cybersterin tehokkaimmassa takavetoversiossa on 340 hevosvoimaa, kun taas sähköavon nelivetomallissa on jopa 544 hevosvoimaa. Molemmat saavat virtansa 77 kWh:n akkupaketilta. Täyssähköautoiksi muuttuvat Porsche 718 Boxster ja Cayman saattavat siis saada kilpailijan Kiinan suunnalta sekä avonaisena että umpinaisena.
Suosittelemme

Cyber GTS Conceptin lisäksi kiinalaisen SAIC:n omistama MG toi Goodwoodissa näytteille EXE181-nimisen prototyypin. Superliukkaan muotoinen konsepti on saanut inspiraationsa vuoden 1959 MG EX181-nopeusennätysautosta, ja tutkielman ilmanvastuskerroin on ainoastaan 0.181. Nollasta sataan -kiihtyvyydeksi kerrotaan 1,9 sekuntia. MG:n maanläheisempää tarjontaa Goodwoodissa edusti puolestaan HS-katumaasturin uusi sukupolvi, joka on läheistä sukua kiinalaiselle Roewe RX5:lle.
