Peugeot tarjosi takavuosina hauskoja sporttimalleja, mutta tätä nykyä niitä on turha hakea ranskalaismerkin mallistosta pikapuoliin tuotannosta poistuvaa 508 PSE:tä lukuun ottamatta. Urheilullisten Pösöjen tulevaisuus kuulostaa kuitenkin jälleen lupaavammalta.
Peugeotin tuore toimitusjohtaja Alain Favey kertoi brittiläiselle Autocarille, että legendaarinen GTi-mallimerkintä tekee comebackin pienessä Peugeotissa. Favey on puhunut asian puolesta jo aiemmin, ja nyt hän pääsee toteuttamaan visioitaan lähes ensitöikseen uuden virkansa puitteissa. Uusi GTi tehdään täyssähköisen e-208:n pohjalta, ja auto halutaan kuulemma lanseerata markkinoille mahdollisimman pian.

Tämä tarkoittanee sitä, että täyssähköinen hot hatch tehdään vielä nykyisen e-208:n pohjalta vaikka mallisarjalla alkaa olla jo ikää. Peugeotin ensimmäinen sähkösportti auttaa Faveyn mukaan merkkiä linkittymään jälleen historiaansa, jonka yksi kohokohta on lähes tarunhohtoiseen maineeseen kohonnut 205 GTi. Se kuului 1980- ja 1990-lukujen hauskimpien pikkusporttien joukkoon, mutta valitettavasti Pösön myöhemmät GTi:t eivät koskaan onnistuneet tavoittamaan alkuperäisen 205:n magiaa.


Lisäksi uusi GTi toimii Favayn mukaan markkinointimielessä yhdistävänä tekijänä Peugeotin katuautojen ja WEC-sarjan kilpaprototyyppien välillä, vaikka jälkimmäisillä ei ole todellisuudessa mitään tekemistä tieliikenteeseen kelpaavien autojen kanssa. Vaikka täyssähköinen GTi tehdään tavallisen e-208:n pohjalta, auton voimanlähde saatetaan napata italialaisen konsernikumppanin hyllystä. Kyseeseen voisi tulla Abarth 600e:n voimalinja, joka koostuu etupyörille 240 hevosvoiman tehon välittävästä sähkömoottorista ja Torsenin lukolla varustetusta etuakselistosta.

Koska e-208 on jonkin verran pienempi ja kevyempi kuin 600e, ranskalainen sähkösportti voisi kiihtyä nollasta sataan alle kuudessa sekunnissa. Perinnetietoisten iloksi voidaan vielä todeta, että GTi:n paluu ei rajoitu välttämättä pelkkään sähköversioon. Alain Favey lausui nimittäin, että Peugeot ei sulje pois muitakaan 208 GTi:n versioita jos niille ilmenee kysyntää. Selkokielellä tämä tarkoittaa sitä, että vastaava polttomoottorimallikin on mahdollinen vaikka sellaista ei Peugeotilla tällä hetkellä suunnitellakaan.