Uusi BMW M5 on hybriditekniikkansa myötä todellinen raskassarjalainen, ja Touring-farkkuversio on vielä sedaniakin painavampi. M5 Touringin 2508 kilon massaa voi kuitenkin yrittää keventää edes hieman BMW:n omilla M Performance -osilla.
Baijerilaismerkin tuning-palikoiden joukkoon kuuluu esimerkiksi kaksiosainen hiilikuituinen diffuusori. M5 Touringin peräpää näyttää diffuusorin ansiosta entistäkin aggressiivisemmalta, ja ulkonäköä voi vielä höystää titaania sekä hiilikuitua yhdistelevillä pakoputkenpäillä. Takapään aerodynamiikan kohentaminen vaatii vastaavia toimenpiteitä myös edessä. Keulaan on tarjolla M Performancen hiilikuituinen etusplitteri. joka istuu yllättävän huomaamattomasti M5:n nokan muotoihin.
Tässä suhteessa ero on suuri M2:een, M3:een ja M4:een saatavilla olevaan M Performance -sporttiputkistoon jonka ulostulot sojottavat keskeltä autojen perää. M5 Touringiin tarjotaan myös hiilikuituisia sivuhelmanjatkeita ja mattamustia kylkitarroja. Lisäksi saatavilla ovat hiilikuituiset peilinkotelot, aramidikuituinen M Performance -kattoantenni ja hiilikuidusta tehty tankinluukku.
Sisustan puolelle tarjotaan puolestaan M Performancen lattiamattoja nahkaa muistuttavilla reunakanttauksilla ja koristeompeleilla. M Performancen valikoimasta voi poimia myös vaikkapa alcantarasta tai hiilikuidusta tehdyn avainkotelon tai M Performancen logoilla varustetut rengaspussit.
Pellin alle ei ole sen sijaan saatavilla tuning-palikoita suoraan tehtaalta. Niille ei ole toisaalta mitään välitöntä tarvettakaan, koska uuden M5:n 4,4-litraisesta tuplaturbokasista ja sähkömoottorista koostuva pistokehybridivoimalinja tuottaa peräti 727 hevosvoiman huipputehon ja 1000 newtonmetrin maksimiväännön. Edeltävästä M5:stä oli tarjolla myös tehokkaampi Competition-versio, mutta sellaisen saapuminen uudesta mallista jää nähtäväksi. Myös M Performance -osien hinnat ovat vielä hämärän peitossa.