BMW M3 Touring on varmasti yksi maailman yleispätevimpiä autoja, koska se tarjoaa samassa paketissa sekä ratakelpoisen sportin että perhekäyttöönkin venyvän farmarin. Jos vakiokuntoisen M3 Competition Touringin 510 hevosvoimaa ja 649 newtonmetriä eivät riitä, apua saa saksalaisen G-Powerin suunnalta.
BMW:n M-divisioonan tuotoksiin erikoistuneen virityspajan käsittelyn jälkeen M3 tunnetaan G3M Bi-Turbo -nimellä. Tehofarmarin sydämenä palvelee kolmelitrainen tuplaturbokuutonen, jonka vakioahtimet G-Power korvaa isommilla puhaltimilla. Lisäksi auto saa vapaammin virtaavilla 200-kennoisilla katalysaattoreilla varustetun sporttiputkiston ja uuden moottorinohjaussoftan, jolloin voimavarat kohentuvat kummasti.

Lukuina tehokuurin tulos on tasan 800 hevosvoimaa ja 900 newtonia. Farkku-M3 on jo tehtaan jäljiltä nelivetoinen, joten kasvaneet voimavarat saadaan välitettyä tehokkaasti tien pintaan. Jostakin syystä G-Power ei kerro kiihtyvyysarvoja, mutta vakiokuntoinen M3 Competition Touring pinkaisee nollasta sataan 3,6 sekunnissa. Tuning-pajan luomuksen lukema voi parhaimmassa tapauksessa alkaa jopa kakkosella, jos olosuhteet ovat kohdillaan.
Huippunopeuden G-Power sentään ilmoittaa. 330 km/h:n lukema on lähes superautotasoa, mutta tässä laitteessa kyydistä voivat nauttia kuskin lisäksi myös parhaimmillaan neljä matkustajaa. G-Power hienosäätää M3 Touringia ulkoisestikin. Hurricane RR -nimisten vanteiden ja diffuusoriin lisättyjen koristeiden sekä kylkiraitojen oranssi sävy on makuasia kuvien sinisessä autossa, mutta sisustastakin löytyy rutkasti oranssia nahkaa.

Lisäksi reseptiin kuuluvat isolla ilmanpoistoaukolla varustettu hiilikuituinen konepelti sekä samasta materiaalista leivottu etusplitteri, peilinkotelot ja takapuskurin diffuusori. Erityisesti hiilikuituinen konepelti tuo mieleen BMW;n oman tulkinnan tavallistakin nopeammasta farkku-M3:sta, eli CS Touringin. Siinäkin on kohennettu sekä suorituskykyä että ulkonäköä, mutta tehokkaampi tehdasfarkku tarjoilee ”vain” 550 heppaa ja 650 newtonmetriä.


