Urheilullisten sähköautojen kysyntä on ollut kovin ailahtelevaa, ja esimerkiksi Porsche Taycanin myyntilukemat ovat olleet viime aikoina todella alavireisiä. Tästä huolimatta Mercedes-AMG haluaa samoille apajille neliovisella sähkösportillaan, josta julkaistiin nyt uusia tiiserikuvia.
Auton naamiointi on vähentynyt sitten viime näkemän, joten luiskaperäisen ”supersedanin” prototyypin muodot erottuvat jo paremmin. Matalissa linjoissa on selviä vaikutteita kolmen vuoden takaisesta Mercedes Vision AMG -konseptista. Niihin kuuluvat esimerkiksi kolmisakaraisen tähden muotoa toistavat päiväajovalot, jotka koristavat myös esimerkiksi uuden CLA:n keulaa. AMG:ssä ”tähtivalot” vaikuttavat kuitenkin vieläkin isommilta.

Perinteinen maski näyttää loistavan sähkösportissa poissaolollaan, mutta etupuskurin alaosassa on sentään jonkinlaisia jäähdytysaukkoja. Sivuprofiilia dominoi todella viisto kattolinja, ja aerodynamiikan ehdoilla muotoillut vanteet ovat hyvin tiheäpuolaiset. Takapäässä on päästy jo eroon prototyypin väliaikaisista takavaloista, ja perää koristavat nyt pyöreät ledirinkulat joiden keskeltä löytyvät luonnollisesti tähtikuviot. Takaspoileri on puolestaan aktiivista mallia AMG:n polttomoottorikäyttöisten GT-mallien ja SL:n tyyliin.
Neliovinen sähkösportti tehdään uuden AMG.EA-perusrakenteen varaan, joka on suunniteltu alusta alkaen sähköautokäyttöön. Akkupaketti on amerikkalaisen Sila Nanotechnologiesin käsialaa, kun taas sähkömoottorit tulevat brittiläiseltä Yasalta. Mercedes-AMG tavoittelee kuulemma nelinumeroista hevosvoimalukemaa, joten tähtäimessä ovat etenkin Porsche Taycanin tehokkaimpien versioiden ja Audi RS e-tron GT:n asiakkaat.

Näiden autojen kysyntä on ollut kuitenkin niin vaihtelevaa, että Mercedes-AMG ei luota pelkästään sähköautoon tässä segmentissä. Tämän vuoksi nykyinen polttomoottorikäyttöinen neliovinen GT jatkaa myynnissä uutuuden rinnalla. Sitä vauhdittaa tupla-ahdettu bensakasi, ja AMG:llä on jopa kehitteillä täysin uusi veekasi jota aiotaan hyödyntää useassa mallissa. Tässä moottorissa on eksoottisemmista merkeistä tuttu 180 asteen kampiakseli ja todennäköisesti 48 voltin sähköjärjestelmällä toteutettua mietoa hybriditekniikkaa bensakonetta tukemassa.

