Lue tämä ensin / read this first / Lesen Sie dies zuerst / Lisez ceci en premier / Leé esto primero
Novitana.com ostaa sponsoroituja artikkeleita SEO-tarkoituksiin, mutta ei kunnioita tarjouksen mukaista hintaa jonka ovat hyväksyneet, vaan yrittää artikkelin julkaisun jälkeen vedota väärinkäsitykseen. Tämä artikkeli on yksi käytännön esimerkki, jolla on ensin ostettu SEO-hyöty (ja todennäköisesti saatu asiakkaalta rahat), jonka jälkeen sopimuksesta yritetään luikerrella irti.
Johtopäätös ja varoitus kaikille: Novitana.com on huijari, jonka artikkeleita ei pidä julkaista ilman etukäteismaksua.
****
Novitana.com buys sponsored articles for SEO purposes, but does not respect the offer price accepted by them, but tries to plead misunderstanding after the article is published. This article is one practical example of first buying an SEO benefit (and probably getting money from a customer) and then trying to slip out of the contract.
Conclusion and warning to everyone: Novitana.com is a scammer whose articles should not be published without prepayment.
****
Novitana.com kauft gesponserte Artikel für SEO-Zwecke, respektiert jedoch nicht den Angebotspreis, den sie akzeptiert haben, sondern versucht, Missverständnisse nach der Veröffentlichung des Artikels geltend zu machen. Dieser Artikel ist ein praktisches Beispiel dafür, wie man zuerst einen SEO-Vorteil kauft (und wahrscheinlich Geld von einem Kunden bekommt) und dann versucht, aus dem Vertrag zu rutschen.
Fazit und Warnung an alle: Novitana.com ist ein Betrüger, dessen Artikel nicht ohne Vorauszahlung veröffentlicht werden sollten.
****
Novitana.com achète des articles sponsorisés à des fins de référencement, mais ne respecte pas le prix de l’offre qu’ils ont accepté, mais essaie de plaider l’incompréhension après la publication de l’article. Cet article est un exemple pratique d’achat initial d’un avantage SEO (et probablement d’obtention d’argent d’un client), puis d’essai de se soustraire au contrat.
Conclusion et avertissement à tous : Novitana.com est un escroc dont les articles ne doivent pas être publiés sans prépaiement.
****
Novitana.com compra artículos patrocinados con fines de SEO, pero no respeta el precio de oferta que han aceptado, pero intenta alegar un malentendido después de que se publica el artículo. Este artículo es un ejemplo práctico de cómo comprar primero un beneficio de SEO (y probablemente obtener dinero de un cliente) y luego intentar salirse del contrato.
Conclusión y advertencia a todos: Novitana.com es un estafador cuyos artículos no deben publicarse sin prepago.
****
Maailmalla uusi nouseva mattotrendi – Suomessa jo tuttu juttu
Maailmalla on nousemassa uusi mattotrendi, joka on jo näkynyt jo pidemmän aikaa suomalaisissa kodeissa. Olemme siis hieman erikoistilanteessa, että Suomessa jokin trendi on näkynyt jo aikaisemmin kuin muualla maailmassa. Suomalaiset ovat olleet yleensä hillittyjä, mitä tulee mattoihin ja niiden ostamiseen. Värit matoissa ja niiden räväkkyys ovat kuitenkin olleet jo pidemmän aikaa Suomessa nousussa.
Maailmalla matoista on tullut sisustuksen keskipiste, melkeinpä kuin taideteos johon halutaan todella panostaa. Todella suosittuja ja haluttuja malleja ollaan valmiita jonottamaan jopa pitkiäkin aikoja. Tämä samainen trendi näkyy myös Suomessa. Muihin maihin verrattuna suomalaisilta löytyy todella pitkä perinne irtomattojen käyttämisestä. Tämä johtaa juurensa siihen, että Suomessa on pitkään ollut käytössä puulattiat, kun taas muualla Euroopassa ollaan vasta siirtymässä puulattioihin sekä muihin koviin lattiamateriaaleihin. Siksi irtomatot, joita suomalaiset ovat käyttäneet pitkään, ovat muuttuneet myös muualla maailmassa isommaksi trendiksi.
Käytännöllisyys on matoissa tärkeintä
Kaikkein tärkein kriteeri suomalaisille maton valinnassa on kuitenkin käytännöllisyys.Käytännöllisyys ja helppohoitoisuus ovat meille suomalaisille ykköskriteerit maton valinnassa. Paras kombo on tietysti hieno, kaunis ja käytännöllinen matto. Pestävyys on myös asia, mikä nousee mattokaupoilla helposti kriteeriksi.
Värittömyydestä väreihin
Kuten muussakin sisustuksessa, musta-valko-harmaa aikakausi alkaa olla takana myös mattojen osalta. Maanläheiset sävyt ovat suosituimpia, mutta rohkeimpia sisustajia kiinnostavat räväkämmätkin värit. Suomalaisessa sisustamisessa on siirrytty, ei nyt värien ilotteluun, mutta sinne suuntaan. Pehmeät beigen ja ruskean sävyt ja muutkin lämpimät murretut sävyt ovat nousseet.
Näköpiirissä matojen värityksessä on muun muassa vihreää, poltettua oranssia, lämmintä keltaista, pinkkiä ja korallia. Seuraavaksi suosioon tulevat ennusteen mukaan myös sinisen ja laventelin sävyt. Nämä edellä mainitut värit näkyvät jo vaatemuodissa, mistä trendit yleensä valuvat myös sisustukseen. Ihmiset ovat valmiita ottamaan hienoja ja näyttäviäkin mattoja lattioilleen. Ennen tätä on sisustuksessa pitkään vallinnut valkoinen aikakausi, ja sehän näyttää hienolta, jos kodissa on vielä paljon vaaleaa ja sinne saa näyttävän maton. Jonkin aikaa sivuosassa olleet pitkänukkaiset matot näyttäisivät jälleen olevan palaamassa suosioon.
Vastuullisuus kiinnostaa myös mattokaupoilla
Yksi sisustuksen nousevista megatrendeistä on vastuullisuus, mikä näkyy jo nyt myös mattokaupoilla. Tämä ei välttämättä näy vielä kovin yksityiskohtaisesti, mutta jotakin vastuullisuudesta pitää kertoa. On hyvä, että vastuullisuus on noussut arvoon ja sille annetaan painoarvoa hankintoja tehdessä. Asiakkaat haaveilevat useasti myös luonnon- ja kierrätysmateriaaleista sekä ekologisuudesta.Muovia ja tekokuituja vältellään mikromuovin takia. Myös tuotantopuolen vastuullisuus on todella tärkeää. Monet ostajat haluavat tietää, miten matot valmistetaan. Mielestäni se on pelkästään hyvä asia.
Mattojen koot ovat kasvussa
Yksi viime vuosien isoista muutoksia mattomarkkinoilla on se, että suomalaiset haluavat hankkia itselleen entistä suurempia ja suurempia mattoja. Nykyinen arkkitehtuuri suosii suuria ja avoimia tiloja. Seinät eivät enään ole rajaamassa tilojen, joten rajaus tapahtuu usein mattoja hyödyntämällä. Mittatilausmatot ovatkin yleistyneet kovaa vauhtia kaikkien mattokaupoille eksyneiden asiakkaiden keskuudessa.