Bollinger-sähkömaasturi pääsi ratatesteihin – onko tässä tulevaisuuden äijäauto?

Bollinger tunnetaan James Bondin suosimana samppanjamerkkinä, mutta tällä kertaa puhutaan sähköautosta. Newyorkilainen Bollinger Motors kehittää tulevaisuuden “äijäautoa”, eli täyssähköistä maastoautoa.

Bollinger B1 -sähkömaasturia saa joko 60:n tai 100 kWh:n akkupaketilla, jolloin toimintasäde vaihtelee vajaasta 200 kilometristä reiluun 300 kilometriin. Tehokkaimmasta versiosta pitäisi irrota 360 hevosvoiman kokonaisteho ja noin 640 newtonmetrin maksimivääntö.

Kulmikas ulkonäkö saattaa johtaa suorituskyvyn osalta harhaan, sillä auton luvataan kiihtyvän paikaltaan 96 km/h:n nopeuteen vain 4,5 sekunnissa. Huippunopeuskin on maasturille varsin kunnioitettavat 204 km/h.

B1 pääsi piipahtamaan äskettäin maastosta radalle, kiihdytys, jarrutus ja ajohallintatesteihin. Hyvin näyttää kulkevan ja sähköautoksi B1:ssä on kyllä semi-miehekkäät äänetkin!?

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Uusi VW Tiguan tuotiin julkisuuteen – suosikki-SUV:ssa on nyt kurvikkaammat linjat ja pistokehybridissä parhaimmillaan 100 kilometrin sähköinen toimintasäde

Volkswagen Tiguan on noussut viime vuosina kaikessa hiljaisuudessa valmistajansa myydyimmäksi malliksi yleisen SUV-buumin vanavedessä. Jossakin vaiheessa myös Tiguan muuttuu täyssähköautoksi, mutta sitä ennen on vielä yhden polttomoottoripohjaisen sukupolven vuoro.

Turkin presidentti haluaisi Elon Muskin rakentavan Teslan tehtaan maahansa

Turkki haluaa olla Teslan seuraavan sähköajoneuvotehtaan loppusijoituspaikka, vaikka maa on jo ehtinyt luomaan oman sähköautobrändin.

ELegend EL1 driftaa kuin 1980-luvun B-ryhmän rallitykki – lähes 900 000 euron sähköauton esikuvana palvelee Audin pätkä-Quattro

Pari vuotta sitten julkisuuteen putkahteli luonnoskuvia ELegend EL1 -nimisestä sähköautosta, jonka oli tarkoitus toimia 1980-luvun Audi Sport Quattron modernina tulkintana. Monista vastaavista projekteista ei ole kuultu ensimmäisen lehdistötiedotteen jälkeen enää mitään, mutta ELegendin kohdalla asia on onneksi toisin.

Volkswagen esitteli yli 550-heppaisen sähkösedanin – ID.X Performance uhkaa kuitenkin jäädä pelkäksi tutkielmaksi

GTI-fanit häädettiin Itävallan Wörtherseen rannalta kestävän kehityksen nimissä, mutta Volkswagenin ID-sähkömallien omistajat saavat sentään kokoontua paikallisesti päästöttömästi Sveitsin Locarnossa. Tapaamisen kohokohta valmistajan puolelta oli varsin yllätyksellinen konseptiauto.

Tyyliniekan uusimmat