Spa-Classic on ollut kokemus vailla vertaa, sillä tapahtuman tunnelma on ollut odotusten veroinen – rento, hauska ja välitön. Vieraista on pidetty erinomaisesti huolta ja elämyksiä on ollut tarjolla jokaiselle. Itselleni merkityksellisintä on ollut rata-alueella vallitseva positiivinen kaaos, jossa kuljettajat autoineen ja katsojat soljuvat sulassa sovussa. Kun autot ovat matkalla radalle, pysähtyy letka tuon tuosta ja tällöin katsojat pääsevät tutkailemaan autoja lähempää ja vaihtamaan kuljettajien kanssa kuulumisia.

Spa-Classic 2017 varikkotunnelmia

Tämä välittömyys – jota historiatietojen mukaan esiintyi Formula 1:n aikana 80-luvulla – pyyhki pois jopa sen harmituksen, että kun sen yhden kerran pääsin Span karting-radalle kisaamaan, niin ajoin kakkospaikalta ulos pari kierrosta ennen maalia. Andrea de Cesaris -henkinen kolhu itsetunnossani sai balsamia, kun pääsin pelkääjän paikalle kiertämään Span legendaarisen radan Zenithin järjestämässä ratasessiossa. 🙂

Chronomaster: El Primero - klassikko


MAINOS, ARTIKKELI JATKUU ALLA

Spa-Classicin yhteistyökumppani Zenith esitteli kisa-alueella mallistoaan, joka tuli tutuksi jo Baselworldin aikana. Tällä kertaa mukana oli myös vaimoni, joka löysi oman suosikkinsa El Primeron klassikosta. Eipä käynyt kiistäminen vaimon valintaa, sillä yritän aina muistaa olevani yksi niistä monista valinnoista – ja toiseksi kyseinen El Primero Chronomaster on 38 millin kokoisena myös oma salarakkaani.

Steve McQueen -fanin iloinen yllätys

Lauantain ehdoton kruunu oli kuitenkin tällaiselle kovalle Steve McQueen -fanille päästä ClassicHeuerin teltalla vertailemaan kahta Heuer Monacoa – alkuperäistä vuonna 1969 julkaistua 1133B -mallia, sekä uusinta Calibre 11 -mallia rinnakkain, joka on tuotannossa olevista Monaco-malleista originaalia mallia tarkimmin kunnioittava versiointi.

Vasemmalla originaali vuonna 1969 valmistettu Heuer Monaco 1133B ja oikealla uusin versio - Calibre 11.
Vasemmalla originaali vuonna 1969 valmistettu Heuer Monaco 1133B ja oikealla uusin versio – Calibre 11.

Monacoilla on kuitenkin eroa paitsi koneistonsa puolesta, myös visuaalisen ilmeen osalta. Huomaatko sinä, mitä eroa alkuperäisen ja nykymallin välillä on?



JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here