TechArtin tuunaama Porsche Cayenne haastaa suorituskyvyllään superautot – nollasta sataan 2,7 sekunnissa

Porsche Cayennen tehoversiot kuuluvat suorituskykynsä osalta katumaasturien eliittiin, mutta TechArtin tehokuurin jälkeen Turbo GT -lippulaivamallin suorituskyky alkaa olla jo superautotasoa. Porscheihin erikoistunut virityspaja tarjoaa autoon myös korisarjaa, joka erottuu taatusti joukosta.

Cayenne sai viime vuonna faceliftin, ja TechArtin Magnum-niminen paketti on tarjolla uusimman Cayennen kaikkiin versioihin. Tämä koskee myös korimalleja, eli tuning-pajan kilkkeillä voi höystää niin pystyperäisen perus-Cayennen kuin viistoperäisen Coupénkin. Korisarjan monet osat on tehty hiilikuidusta. Vähemmän hillitty paketti starttaa Porschen keulasta, jossa koko etupuskuri on korvattu TechArtin omalla tulkinnalla. Se suorastaan pursuilee erilaisia hiilikuituisia sekä mustia elementtejä, ja haluttaessa saatavilla ovat vielä korinväriset ”aerobladet”.

TechArt Magnum
Kuva: TechArt

Etupään muutoksia täydentää TechArtin käsialaa oleva konepelti kahdella isolla ilma-aukolla. Korisarjan ehkä erottuvin osa ovat kylkien päälle liimatut lokasuojanlevitykset, joiden brutaalin oloiset muodot saavat jatkoa myös helmojen puolella. TechArtin omaa designia edustavat vanteet ovat suurimmillaan 23-tuumaiset, ja niistäkin löytyy hiilikuituelementtejä mustan sekä hopean viimeistelyn lisäksi. TechArtin tuning-reseptiin kuuluvat vielä omat peilinkotelot, molempiin korimalleihin saatavilla oleva kattospoileri sekä massiivinen diffuusori takapuskurin alla.

TechArt Magnum
Kuva: TechArt

Palikoissa on tosin eroa Magnum-paketin eri tasojen välillä. Niitä ovat perustason lisäksi Sport, Unique ja First Edition. Perusmallissa on melko perinteinen hiilikuitudiffuusori neljällä pakoputkenpäällä, kun taas Sportissa on aggressiivisemman näköinen osa jonka keskeltä työntyy ulos kaksi putkenpäätä tehdastekoisen Cayenne Turbo GT:n tyyliin. TechArtin tuning-osiin kuuluu vielä takaluukun spoilerilippa, joka on kuitenkin lähes huomaamaton korisarjan muiden komponenttien rinnalla.

Suosittelemme


Unique-tason valitseville asiakkaille tarjotaan pitkälle menevää räätälöintiä, joka kattaa esimerkiksi erilaisia hiilikuituosia ja sisustan verhoiluvaihtoehtoja. Eksklusiivisin versio tottelee puolestaan First Edition -nimeä, ja sitä valmistetaan vain 25 kappaletta. First Editionin tunnistaa etulokasuojanlevikkeiden yksilöllisestä numeroinnista sekä yksilöidystä sisustasta.

Brutaalin ulkonäön antamat lupaukset lunastetaan myös suorituskyvyn osalta, jos TechArt Magnumin lähtökohtana käytetään Cayenne Turbo GT:tä. Virityspaja houkuttelee Porschen tuplaturbokasista peräti 930 hevosvoimaa ja 1100 newtonmetriä, jotka kiidättävät katumaasturin vain 2,7 sekunnissa nollasta sataan ja 330 km/h:n lukemaan rajoitettuun huippunopeuteen.

TechArt Magnum
Kuva; TechArt
TechArt Magnum
Kuva: TechArt
LähdeCarscoops

Lue lisää