Vuonna 2005 esitelty Bugatti Veyron piti pitkään hallussaan maailman nopeimman sarjatuotantoauton titteliä, kunnes Bugattin uusin hyperauto Chiron ja mm. ruotsalaisen Koenigseggin eri mallit ovat napanneet huippunopeuskuninkuuden itselleen. Veyron on silti edelleen kaikkea muuta kuin hidas, koska se yltää yli 400 km/h:n huippuihin.
Veyronin harvalukuisiin omistajiin lukeutuva Radim Passer päätti yrittää jo vuonna 2011 uutta nopeusennätystä yleisellä tiellä. Suorituspaikaksi valittiin ainoa laillinen mahdollisuus, eli nopeusrajoittamaton saksalainen Autobahn. Tavoitteeksi otettiin 400 km/:n maagisen rajan rikkominen, mikä edellytti tietysti mahdollisimman hiljaista muuta liikennettä. Niinpä ennätysyritys ajoitettiin aamun varhaisiin tunteihin, jolloin paikaksi valitun Autobahnin pitkä suora oli vielä suhteellisen tyhjä.
Passer ylsi kuitenkin Veyronillaan ”vain” 375 km/h:n huippunopeuteen. Myöhemmin paljastui, että ulkoilman lämpötila oli liian alhainen 1000-heppaisen Bugattin huippunopeusmoodin aktivoimiseen. Valmistaja auttoi asiassa auliisti, ja niinpä Passer ryhtyi uuteen yritykseen. Tälläkään kertaa huippunopeusmoodia ei saatu päälle vaihteistossa olleen vian vuoksi. Veyroniin vaihdettiin tehtaalla uusi laatikko, ja samalla auto sai myös tuoreet renkaat.
Näillä avuin Radim Passer lähti kolmanteen yritykseensä vuonna 2015. Nyt hän onnistui vihdonkin tavoitteessaan, ja huippunopeudeksi kirjattiin tarkalleen 402,5 km/h. Passerista tuli siis ensimmäinen ihminen, joka rikkoi 400 km/h:n rajapyykin yleisellä tiellä. Bugattin muillekin omistajille tarjotaan kyllä tätä mahdollisuutta, mutta suorituspaikkana toimii yleisiä teitä paljon turvallisempi Ehra-Lessienin testirata Saksassa, jossa VW-konserni testaa muitakin autojaan.
Passer ei kuitenkaan saanut säilyttää ennätystään kuin pari vuotta. Koenisgeggin testikuski ylsi nimittäin viime marraskuussa peräti 447 km/h:n nopeuteen Agera RS:n ratissa Atlantin toisella puolella, mutta tässä ennätysyrityksessä tie suljettiin muulta liikenteeltä. Radim Passer on siis edelleen todennäköisesti ainoa ihminen, joka on ajanut yli neljääsataa oikeasti yleisellä tiellä.