Järjettömän tehoiset hyperautot ovat nyt suuressa huudossa. Syksyllä myyntiin tulevassa Bugatti Chironissa on 1500 heppaa, ja Aston Martinin sekä Red Bullin yhteistyön hedelmänä syntyvän supertykin luvataan puolestaan olevan jopa F1-autoa nopeampi. AM-RB 001:ksi ristitty auto saapuu ensimmäisten asiakkaiden ulottuville vasta parin vuoden päästä, kun taas Mercedes-AMG aikoo tulla samoille apajille jo sitä ennen.
Julkisuuteen on nimittäin putkahtanut huhuja, joiden mukaan F1-sarjaa dominoiva tähtimerkki on kehittämässä tähänastisia ennätyksiä rikkovaa katulaillista hyperautoa. Laitteen nimeksi on tulossa Mercedes-AMG R50, koska sen avulla halutaan juhlistaa ensi vuonna koittavia AMG:n 50-vuotissynttäreitä. Mikäli netissä liikkuvia huhuja on uskominen, auton voimanlähdepaketti tulee olemaan varsin ainutlaatuinen.
Mersun hyperauto seuraa F1-kilpureiden jalanjäljillä, eli se on hybridi. Etupyörät saavat voimansa kahdelta 150 hevosvoiman tehoiselta sähkömoottorilta, mutta takapyörille potkunsa välittävä keskimoottori on varsinainen yllätys. Bensakoneeksi kaavaillaan nimittäin peräti 1000-heppaista kaksilitraista turbonelosta, jonka litrateho olisi päätähuimaavat 500 pollea! Auton kokonaistehoksi tulisi tällä paketilla 1300 hevosvoimaa, ja myös kokonaispainon on tarkoitus jäädä 1300 kiloon tai jopa sen alle. Tämän saavuttamiseksi hyperautossa käytetään hiilikuituista monokokkia.
Mercedes-AMG:n supertykkiin kaavaillaan myös nelipyöräohjausta ja mukautuvaa jousitusta, joka pystyy kontrolloimaan jokaista pyörää erikseen. Auton muotoilu saa inspiraationsa Le Mans -kilpureista, ja myös ajoasennosta halutaan mahdollisimman matala kilpurityyliin. Penkin ja ratin lisäksi polkimetkin ovat säädettävät, ja ohjaamo on melko kapea optimaalisen aerodynamiikan nimissä. Kuski ja etumatkustaja istuvat siis lähellä toisiaan, mikä tiivistää tunnelmaa.
Hyperautokin tulee olemaan siinä mielessä aito Mersu, että siinä käytetään monia turvallisuutta parantavia ajoavustimia. Niiden avulla halutaan kuitenkin kohentaa myös kierrosaikoja, joilla on suuri merkitys auton statuksen kannalta. Sitä kohottaa myös hinta, joka pyörii kahden ja kolmen miljoonan euron välillä. Tällaisella summalla ostajia ei löytyne jonoksi asti, ja niinpä Mercedes-AMG R50:tä valmistetaan vain rajoitettu erä.