Menneisyydestä inspiraationsa saaneet tutkielmat ovat tällä hetkellä kovaa valuuttaa autonvalmistajien keskuudessa. Nyt joukkoon liittyy myös Mercedes-Benz vuonna 1969 debytoineen C111-konseptin uudelleentulkinnalla.
Stuttgartin merkki postasi tulokkaasta sosiaalisen median kanaviinsa videon “icon reloaded”, “legendary triumph” ja “reimagined icon” -saatesanojen kanssa. Videolla ja siitä napatuissa kuvissa esiintyy ilmeisesti tulevan konseptiauton perä, jota koristaa alkuperäisversion takapaneelia muistuttava ovaali digitaalinäyttö.
Sen reunoilla ovat pyöreät pikselimäiset takavalot, jotka tuovat alkuperäisen C111:n lisäksi mieleen Hyundain sähköautoissaan suosiman retrotyylin. Näytön saa hehkumaan eri väreissä, ja sen keskellä välähtää myös One-Eleven-teksti ilmeisesti viittauksena uuden tutkielman nimeen.
Perän alareunaa koristavat puolestaan sinisävyiset ledit, jotka valaisevat todennäköisesti takapään diffuusoria. Yhdestä kuvasta erottuu myös oranssia korin väriä alkuperäisten C111-konseptien tyyliin. Muita kuvia ei ole vielä saatavilla, joten auton design jää tässä vaiheessa arvailujen varaan. Jos alkuperäistä kunnioitetaan myös korimallin suhteen, kyseessä on matala superautohenkinen sportti.
Voimanlähteenä palvelee puolestaan melko varmasti sähkömoottori nykytrendien mukaisesti. Alkuperäistä C111:tä vauhditti wankelmoottori, mutta käytännön ongelmien vuoksi myöhempien evoluutioversioiden katurekisteröidyt yksilöt varustettiin perinteisellä veekasilla.
Vuonna 1969 alkunsa saanut C111-konseptien sarja huipentui 1970-luvun lopun nopeusennätysautoihin, joissa hyödynnettiin sekä diesel- että bensakoneita. Vuonna 1979 tapahtunut viimeinen ennätysyritys huipentui yli 403 km/h:n huippunopeuteen ja erilaisiin matkaennätyksiin. Jäämme siis odottelemaan, pystyykö uusi konsepti jatkamaan myös näitä perinteitä.