”Tavallinenkin” Bugatti on melkoisen yksilöllinen laite normaalille sukankuluttajalle, mutta huippukalliiden autojen ostajista lähes jokainen haluaa hankintaansa vielä jonkinlaista lisäyksilöintiä. Bugattilla tähän tarpeeseen vastaa juuri perustettu Sur Mesure -ohjelma.
Ranskan Elsassissa päämajaansa pitävä hyperautovalmistaja on jo aiemmin tarjonnut pieninä erinä tai jopa yksittäiskappaleina valmistettuja erikoismalleja, kuten Divo, Centodieci tai La Voiture Noire. Sur Mesure -ohjelman ensimmäisenä yksilöitynä autona saa kunnian toimia pykälää tavallisempi Bugatti, eli Chiron Pur Sportin pohjalta tehty Grand Prix.
Toista maailmansotaa edeltäneen ajan kilpa-autoilun maailmasta inspiraationsa ammentava Grand Prix toimii myös kunnianosoituksena noiden aikojen grand prix -kuski Louis Chironille, jonka mukaan koko automallikin on nimetty. Esimerkiksi oviin käsin maalattu 32-numero viittaa Bugattin Type 51 -kilpuriin, jolla Louis Chiron ja Achille Varzi ylsivät voittoon 90 vuoden takaisessa Ranskan grand prix’ssä.
Suosittelemme
Ulkokuoren kaksi värisävyäkin ovat saaneet innoituksensa Bugattin 1920- ja 1930-lukujen kilpa-autoista. Vaaleansiniselle perusvärille lokasuojien päällä kontrastia tuova syvä punainen koostuu osittain käsin maalatuista EB-logoista, kun taas korin alaosan paljasta hiilikuitua ei ole maalattu ollenkaan. Sisällä on puolestaan reilusti alcantaraa ja esimerkiksi mustaksi anodisoitua alumiinia keskikonsolissa. Lisäksi sisätiloja on höystetty punaisilla tehosteilla, Grand Prix -teksteillä, oviverhoilujen pienenpienillä EB-logoilla sekä niskatukiin ommelluilla numerologoilla.
Sur Mesure -yksilöintiohjelmaan päätyvät asiakkaat saavat käyttöönsä oman tiimin, joka auttaa ja ohjaa juuri toiveiden mukaisen Bugattin räätälöinnissä. Prosessiin kuuluu monia vierailuja Molsheimin tehtaalle alun ideointivaiheesta valmiin auton luovutukseen asti. Bugatti on parhaillaan paketoimassa Chironin tuotantoa, ja alle 40 Chiron Pur Sportia tai Super Sportia on vielä saatavilla. Jos tällaisen auton haluaa yksilöitäväksi, lompakon täytyy olla vieläkin paksummassa kunnossa kuin ”tavallisen” Bugattin ostajalla.