Geneven viimekeväinen autonäyttely oli täynnä toinen toistaan hurjempia hyperautoja. Yksi niistä oli kroatialaisen Rimacin Concept One -niminen sähkötykki, josta oli näytteillä viimeisin evoluutioversio. Concept Onea on kehitetty jo monta vuotta, ja autoja on ehditty toimittaa asiakkaillekin peräti kahdeksan kappaletta.
Genevessä paljastetun viimeisimmän version kokonaisteho on huimat 1088 hevosvoimaa ja huippuvääntö 1600 newtonia, jotka saadaan neljästä eri sähkömoottorista. Voimaa voidaan ohjata eri pyörien välillä, ja autosta saadaan tarvittaessa jopa pelkästään taka- tai etuvetoinen. Vaikuttavasta tekniikastaan huolimatta Concept One jäi Geneven näyttelyssä mm. Bugatti Chironin ja ruotsalaisen Koenigseggin hyperautojen varjoon.
Rimac haluaa päästä kunnolla julkisuuden valokeilaan, ja niinpä kroatialaiset ovat tuoneet luomuksensa viivalle maailman nopeimpia hyperautoja vastaan. Takavetoinen LaFerrari oli kiihdytyssuoralla paperia Rimacia vastaan, vaikka Ferrarin vapari-V12:n ja sähkömoottorin yhdistelmästä irtoaa myöskin lähes 1000 heppaa. LaFerrari kuuluu himoituimpien hybridihyperautojen ns. pyhään kolminaisuuteen McLaren P1:n ja Porsche 918 Spyderin kanssa, ja joka nurkasta raapiva Porsche on osoittautunut niistä nopeimmaksi ainakin paikaltaan kiihdytettäessä.
918 Spyder on saatu kiihtymään nollasta sataan hieman päälle 2,5 sekunnissa, ja varttimaililla sille on kellotettu parhaimmillaan 9,8 sekunnin aika. Tämä on tehnyt Porschesta maailman nopeimman tuotantoauton yhdessä jo kuopatun Bugatti Veyron Super Sportin kanssa. Nyt myrkynvihreän 918 Spyder Weissachin omistava Alejandro Salomon kutsui Rimacin porukan testaamaan sähköauton kulkua Porschea vastaan.
Saksalainen hyperauto irtoaa viivalta hieman Rimacia paremmin, mutta sähkötykki kirii 400 metrin matkan varrella ja tulee maaliin täpärästi voittajana. Varttimaili sujuu tässäkin kisassa alle 10 sekunnin, joten moni kilpurikin olisi hätää kärsimässä näiden katuautojen kanssa. Jos haluat nähdä pelkän kiihdytyskisan, mene videolla noin viiden minuutin kohtaan.