Jaguar toi julkisuuteen sähkö-crossoverinsa pienen faceliftin – hillittyjä ulkoisia muutoksia säestävät tietoviihdejärjestelmän päivitykset

Jaguar oli aivan nykyisten sähkö-crossovereiden eturintamassa, kun ensimmäiset I-Pacet toimitettiin asiakkaille jo vuonna 2018. Nyt on mallisarjan keski-iän päivitysten vuoro, jotka eivät täytä kattavan faceliftin tunnusmerkkejä.

Tärkein ulkoinen muutos on uusi suljettu maski, joka korvaa entisen verkkotyyliä jäljitelleen ratkaisun. Maskin värisävy on Atlas Grey -niminen harmaa, jota on käytetty myös etupuskurin ilma-aukkojen ulkoreunojen pystykoristeissa. Lisäksi maskin keskeltä löytyy Jaguarin kissalogon päivitetty versio, joka yhdistelee mustaa ja hopeaa.

Kuva: Jaguar

400 Sport -mallissa on myös hillitty takaspoileri, ja koko mallisarjan vannedesign on laitettu uusiksi. Timanttileikattujen kiekkojen koot ulottuvat 22 tuumaan saakka, ja auton alle saa myös ”itsensäpaikkaavat” joka kelin renkaat. Jaguar tarjoaa lisäksi ensimmäistä kertaa mustaa viimeistelyä panoraamakaton taakse jäävälle katon osalle.

Ohjaamon uudistuksiin kuuluvat puolestaan vakiovarusteena oleva Pivi Pro -tietoviihdejärjestelmä Applen CarPlayn sekä Android Auton langattomalla liittämismahdollisuudella. Sähkö-Jaguarissa on myös integroitu Alexan puheohjaus, Spotify ja what3words-navigaattori. Lisäksi päivitykset onnistuvat nyt etänä.

Kuva: Jaguar

Voimanlähdetekniikka säilyy ennallaan, eli autoa vauhdittavat kaksi sähkömoottoria tuottavat 400 hevosvoiman kokonaistehon ja tuovat mukanaan myös nelivedon. Nollasta sataan pyrähdetään 4,8 sekunnissa, ja sähköisesti säädettävän ilmajousituksen saa lisävarusteena. 400 Sport -mallissa se on jo vakiovarusteena. Akkupaketille ei ole ilmeisesti myöskään tehty mitään muutoksia, eli 90 kWh:n kapasiteetti mahdollistaa parhaimmillaan 470 kilometrin toimintasäteen WLTP-standardin mukaan mitattuna.

Kuva: Jaguar
Kuva: Jaguar

Lue lisää