Hyundai julkaisi lisää tiiserikuvia uudesta Ioniq 6:sta – luvassa on todella sulavalinjainen sähköauto

Hyundai esitteli reilut kaksi vuotta sitten Prophecy-nimisen konseptiauton, joka herätti huomiota pisaramaisella muodollaan. Tutkielma on kypsynyt Ioniq 6:ksi ristittäväksi tuotantomalliksi, josta julkaistiin nyt lisää tiiserikuvia.

Tämä on ensimmäinen kerta, kun Hyundai näyttää osia tuotantovalmiista Ioniq 6:sta. Aiemmat tiiserikuvat olivat nimittäin luonnoskuvia, ja salavalokuviin bongatut prototyypitkin ovat olleet vielä paksun naamioinnin peitossa. Sähköauton pisaramuotoinen perushahmo on lähes ennallaan konseptiin verrattuna, mutta yksityiskohdat ovat toki kehittyneet. Sivupeilien virkaa hoitavat kamerat, ja alumiinivanteiden design vaikuttaa jopa yllättävän sporttiselta.

Tiiserikuvista erottuvat myös coupé-mainen kattolinja, korin pintaan upotetut ovenkahvat sekä osia etu- ja takapuskurin designista. Jälkimmäisessä hyödynnetään mustaa alareunaa, erilaisia ilma-aukkoja sekä Ioniq 5:n kaltaisia pikselityylisiä ledivaloja. Auton erottuvin piirre on varmasti täysleveä ja monitasoinen ledinauha, joka on ilmeisesti integroitu takaspoileriin. Sci-fi-henkinen ratkaisu saattaa toimia joko taatusti erottuvana jarruvalona tai varsinaisten takavalojen osana, ja se edustaa muotoilullisesti hieman samaa tyyliä kuin Hyundain Staria-pikkubussin keulan ledinauha.

Designin loppuja yksityiskohtia saadaan odotella vielä Ioniq 6:n pikapuoliin tapahtuvaan esittelyyn saakka, mutta perustekniikka on jo tiedossa. Uutuuden teknisenä perusratkaisuna toimii sama E-GMP kuin pykälää edullisemmassa Ioniq 5:ssä tai Kia EV6 – sekä Genesis GV60-sisarmalleissa. Akun kapasiteetti on 73 kWh, jonka pitäisi mahdollistaa noin 480 kilometrin toimintasäde.

Suosittelemme

Perusmallin voimanlähteenä toimii 160 kilowattia, eli 218 hevosvoimaa tuottava yksi sähkömoottori. Saataville tulee myös kaksimoottorinen vaihtoehto, joka tarjoaa 230 kilowattia (313 heppaa) ja samalla myös nelivedon. Myöhemmin tulossa saattaa olla myös varsinainen sporttiversio, joka jatkaa N-brändättyjen hot hatchien tarinaa sähköautojen maailmassa.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat