Hupsista – uudesta E-luokan Mersusta putkahti julkisuuteen jo ensimmäinen ulkokuva

Mersun nykyinen E-luokka on saavuttanut pian seitsemän vuoden malli-iän, ja niinpä seuraaja on jo aivan nurkan takana. Tehtaan sisäistä koodinumeroa W213 totteleva auto esitellään tammikuussa Detroitin autonäyttelyssä.

Mercedes on paljastanut uutuudesta tietoja pala kerrallaan, ja tällä viikolla oli virallisten sisäkuvien vuoro. Niistä selviää, että auto muistuttaa sisustaltaan todella paljon pienempää C-sarjaa ja S-luokan isoveljeään. Nykymallin kojelaudan kulmikkaat muodot on korvattu pehmeän kaartuvilla linjoilla. Laatuvaikutelma vaikuttaa ainakin kuvien perusteella olevan sitä luokkaa, että Audin on syytä olla varuillaan.

-- MAINOS --

Sisäkuvien yhteydessä Mersu julkaisi myös muutamia muita otoksia auton tuotekehityksestä ja muotoilusta. Yhdessä kuvassa nähdään muotoiluprosessissa käytetty pienoismalli, joka paljastaa ensimmäistä kertaa uuden E-luokan naamioimattoman sivuprofiilin. Siitä näkyy, että myös korimuotoilu on äärimmäisen lähellä C- ja S-sarjoja. Uusi E-luokka on muuttunut paljon entistä sulavalinjaisemmaksi, mutta toisaalta merkin sedanien muotoilu alkaa olla niin yhtenevää, että niitä on jo hankala erottaa toisistaan.

Mercedes ei olisi Mercedes, jos uusi malli ei olisi täynnä viimeisintä tekniikkaa. Niinpä E-luokkaan saa täyden arsenaalin avustinjärjestelmiä, joilla päästään jo hyvin lähelle autonomista ajamista. Jopa merkin lippulaivana toimiva S-sarja uhkaa jäädä tässä suhteessa Eemelin jalkoihin.

Sedan saadaan myyntiin ensi keväänä, ja syksyllä on farkkuversion vuoro. Mallistoa täydentävät tuttuun tapaan coupé ja avomalli, jotka tulevat tarjolle vuonna 2017. Ensimmäisissä salavalokuvissa nähty coupé on vielä raskaasti naamioitu, mutta siitä ei jää epäselvyyttä, että kaksiovisenkin mallin muotoilu on sulavoitunut huimasti entiseen verrattuna.

-- MAINOS --




 

E-luokka_1

-- MAINOS --

E-luokka_2

Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

Uusimmat

Uusi Honda Civic Type R on pian täällä – hot hatch jää bensakoneisten Hondien viimeiseksi mohikaaniksi

Honda Civic Type R on vaihtanut viime vuosina sukupolvea varsin kiivaaseen tahtiin. Pian tulossa on jälleen uusi Type R,...

Nissan julkaisi lisätietoja uudesta Qashqaista – crossoverin moottorivalikoima koostuu pelkästään hybrideistä

Suomen myydyimpien autojen joukkoon kuuluva Nissan Qashqai siirtyy pian kolmanteen sukupolveensa. Crossoverin sisustasta on jo julkaistu ennakkotietoja, ja nyt...

Hyundai julkaisi tiiserikuvia upouudesta sähköautostaan – IONIQ 5 debytoi ensi kuussa

Hyundai esitteli puolentoista vuoden takaisessa Frankfurtin autonäyttelyssä 45-nimisen sähköautokonseptin, jonka pelkistetyt linjat yhdistivät futurismia retrohenkeen. Tuotantoversio saa IONIQ 5...

1978 Cobra Mustang II: Joko nyt disco-ajan Musse kiinnostaisi Ebayssakin?

Vaikka kaikki eivät siitä piittaakaan, niin nyt olisi tarjolla se Mustang II, joka tulisi omistaa. Siinä on targa-katto, 302...

Tässä se nyt on – Renault esitteli modernin sähkötulkinnan legendaarisesta Vitosesta

Nostalgialla on suuri arvo nykyisinä sähköistymisen aikoinakin. Kerroimme muutama päivä sitten, että Renault on suunnittelemassa sähkökäyttöisiä retroversioita takavuosien suosikeistaan....

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...
Tilaa Tyyliniekan uutiskirjeLähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin.

Lähetämme sinulle koosteen uusimmista julkaisuistamme maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Tietojasi emme luovuta eteenpäin.