Hupsista – uudesta E-luokan Mersusta putkahti julkisuuteen jo ensimmäinen ulkokuva

Mersun nykyinen E-luokka on saavuttanut pian seitsemän vuoden malli-iän, ja niinpä seuraaja on jo aivan nurkan takana. Tehtaan sisäistä koodinumeroa W213 totteleva auto esitellään tammikuussa Detroitin autonäyttelyssä.

Mercedes on paljastanut uutuudesta tietoja pala kerrallaan, ja tällä viikolla oli virallisten sisäkuvien vuoro. Niistä selviää, että auto muistuttaa sisustaltaan todella paljon pienempää C-sarjaa ja S-luokan isoveljeään. Nykymallin kojelaudan kulmikkaat muodot on korvattu pehmeän kaartuvilla linjoilla. Laatuvaikutelma vaikuttaa ainakin kuvien perusteella olevan sitä luokkaa, että Audin on syytä olla varuillaan.

Sisäkuvien yhteydessä Mersu julkaisi myös muutamia muita otoksia auton tuotekehityksestä ja muotoilusta. Yhdessä kuvassa nähdään muotoiluprosessissa käytetty pienoismalli, joka paljastaa ensimmäistä kertaa uuden E-luokan naamioimattoman sivuprofiilin. Siitä näkyy, että myös korimuotoilu on äärimmäisen lähellä C- ja S-sarjoja. Uusi E-luokka on muuttunut paljon entistä sulavalinjaisemmaksi, mutta toisaalta merkin sedanien muotoilu alkaa olla niin yhtenevää, että niitä on jo hankala erottaa toisistaan.

Mercedes ei olisi Mercedes, jos uusi malli ei olisi täynnä viimeisintä tekniikkaa. Niinpä E-luokkaan saa täyden arsenaalin avustinjärjestelmiä, joilla päästään jo hyvin lähelle autonomista ajamista. Jopa merkin lippulaivana toimiva S-sarja uhkaa jäädä tässä suhteessa Eemelin jalkoihin.

Sedan saadaan myyntiin ensi keväänä, ja syksyllä on farkkuversion vuoro. Mallistoa täydentävät tuttuun tapaan coupé ja avomalli, jotka tulevat tarjolle vuonna 2017. Ensimmäisissä salavalokuvissa nähty coupé on vielä raskaasti naamioitu, mutta siitä ei jää epäselvyyttä, että kaksiovisenkin mallin muotoilu on sulavoitunut huimasti entiseen verrattuna.

 

Suosittelemme

E-luokka_1

E-luokka_2

Aihepiirin uusimmat

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Kolmimoottorinen Cybertruck kiskaisee 0-96 km/t vain 2,6 sekunnissa

Legendaarinen Car and Driver testasi Teslan 845 heppaista Cybertruckin lippulaivamallia, joka saavutti nopeimmin kiihtyvän lava-auton tittelin koko lehden historiassa.

Tyyliniekan uusimmat