Etkö malta odottaa Ferrarin katumaasturia – Novitecin tuunaama Maserati Levante voisi olla hyvä vaihtoehto

Juuri mikään merkki ei ole enää turvassa katumaasturibuumilta. Jopa Ferrari on parhaillaan kehittämässä omaa SUV:taan, jonka nimeksi tulee Purosangue. Sitä pitää kuitenkin odottaa ainakin ensi vuoteen asti, joten tuunattu Maserati Levante voisi toimia oivana vaihtoehtona hätäisimmille.

Virityksen takana on saksalainen Novitec, joka otti Ferrarin sisarmerkin katumaasturin ensimmäistä kertaa käsittelyynsä jo kolmisen vuotta sitten. Nyt autoa on päivitetty sekä tekniikan että ulkonäön osalta, ja se on saanut myös uuden Esteso V2 -nimen. Esteso tarkoittaa italiaksi kattavaa, ja niinpä Levanten kokemat muutokset ulottuvat pintaa syvemmälle.


Novitecin virityssarjan saa myös Levante-valikoiman keihäänkärkenä toimivaan Trofeoon, jota vauhdittaa Ferrari-sukuinen 3,8-litrainen tuplaturbokasi. Novitec houkuttelee pannusta 624 hevosvoiman huipputehon ja 820 newtonmetrin maksimiväännön, eli lukemat kasvavat 34 hepan ja 90 newtonin verran vakio-Trofeoon nähden.

Levante Trofeo kiihtyy tehtaan jäljiltä 4,1 sekunnissa ja yltää lähes 300 km/h:n huippunopeuteen, kun taas Novitecin luomus pinkaisee satasen vauhtiin 3,8 sekunnissa ja kulkee parhaimmillaan 309 km/h. Virityssarjan saa Trofeo-huippumallin lisäksi kolmelitraisella bensa- ja diesel-V6:lla varustettuun Levanteen. Ensin mainitun voimavarat kasvavat 430 hevosvoimasta ja 580 newtonista 494 heppaan ja 660 newtonmetriin, kun taas dieselin arvot kohenevat 47 hevosvoiman ja 80 newtonmetrin verran 322 hepan ja 680 newtonin lukemiin.





Lisäksi Novitec tarjoaa widebody-korisarjaa Levanten Gran Sport -, GTS- ja Trofeo-malleihin. Se sisältää mm. hiilikuidusta tehdyt lokasuojanlevitykset, konepellin koristepalikan sekä takaspoilerilipan. Virityspajan omaa designia edustavat vanteet ovat 22-tuumaiset, ja niiden leveys on edessä 10 ja takana 12 tuumaa. Rengasprofiili on puolestaan 295/30 sekä 335/25.

SUV:n kulkuasentoa voi viilata vielä sporttisemmaksi Novitecin spacereilla, joita saa joko 10- tai 15-millisinä. Lisäksi auton jousitukseen saa uuden ohjausmoduulin, joka madaltaa alustaa 25 millin verran.


Lue lisää korisarjoista ja virityspaketeista tästä.

LähdeCarscoops
Turo Leppänen
Turo Leppänen on ansioitunut autotoimittajamme, jonka pintaa syvemmälle meneviä kirjoituksia olemme saaneet lukea aiemmin Jokamies-verkkolehdessä ja muissa tunnetuissa alan julkaisuissa. Vapaa-ajalla Turo pitää huolta perheestään, yli tuhannen pienoisauton kokoelmastaan, sekä avokattoisesta saksalaisvalmisteisesta harrasteautostaan.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Videot

Uusimmat

Tämän Volvon selviytymisen salaisuus: Manuaalivaihteisto ja väärä väri.

Toisin kuin Suomessa Pohjois-Amerikassa Volvo on aina ollut vaihtoehtoauto. Myös Jenkeissä Volvon farkut ovat edelleen tunnetuimpia pitkäkattoja. Siitä lähtien kun...

Tämä auto jatkaa yli 50-vuotisia perinteitä uusin eväin – Mersun E-luokan coupé ja cabriolet saivat faceliftin

Mercedeksen keskiluokan coupé astui näyttämölle ensimmäistä kertaa jo vuonna 1969, kun W114-mallisarjan kaksiovinen versio esiteltiin. Tällä hetkellä tarjolla on...

Tässä on uusi Nivus – VW:n pieni coupé-crossover tulee myöhemmin Eurooppaankin

Volkswagen toi viime vuonna markkinoille Polon pohjalta tehdyn T-Crossin täydentämään saksalaisvalmistajan T-kirjaimella alkavien katumaasturien mallistoa. Nyt T-Cross saa kunnian...

Nissanin sporttilegenda saa jatkoa – tässä ovat ensimmäiset tiiserikuvat uudesta Z-urheiluautosta

Nissan osui varsinaiseen kultasuoneen varsinkin Amerikan markkinoilla, kun se lanseerasi vuonna 1969 epäluotettavat brittisportit haastaneen 240Z:n. Japanilaismerkin Z-urheiluautojen tarina...

Kuka ostaisi tämän pätkäksi lyhennetyn Mazda 323:n?

Facebookin Marketplace -kauppapaikalla on miltei vuoden päivät kaupiteltu kaksioviseksi muutettua Mazdaa, joka ei taatusti ole kaikkien makuun. Kyseessä voisi äkkiseltään...

Suosittelemme

Tänään ranteessa: Bell & Ross BR 03-92 Diver Black Matte

Ranskalainen Bell & Ross on osoittanut viime vuosien aikana kuuluvansa markkinoiden kiinnostavimpiin kellonvalmistajiin, joka...

Esittelyssä maailmanmatkaajan kello: Citizen Satellite Wave GPS Eco-Drive

Kellovalmistaja Citizenin historia alkoi jo vuonna 1918, kun Shokosha Watch Research Institute -kellotehdas perustettiin...