Dodge on lanseerannut markkinoille monenlaisia last call -versioita Hemi-V8:lla ladatusta nykyisestä Chargerista ja Challengerista. Kahdeksanmukisen myllyn aika on Dodgella valitettavasti pian ohi, mutta muskeliautoista pidetään kiinni myös sähköisellä aikakaudella.
Amerikkalaiset ovat antaneet jo esimakua seuraavan sukupolven täyssähköisestä Chargerista Daytona SRT -nimisen konseptin avulla, joka yhdisteli Chargerin kahden ensimmäisen sukupolven linjoja futuristisiin elementteihin. Äskettäin julkisuuteen vuosi kuva tulevan Chargerin raakakorista, jonka peruslinjat näyttäisivät olevan pitkälti identtiset tutkielman kanssa. Nyt on puolestaan ensimmäisen virallisen tiiserin vuoro, joka on ajankohtaan sopivasti jouluteemainen.
Piirretyn luonnoskuvan auto kuuluu jenkkien markkinointiosaston maalailujen mukaan Joulupukin tuhmalle listalle, jolle pääsee kuulemma parhaiten Dodgen muskeliauton ratin takana. Hieman epäselvän piirroskuvan perusteella ei kannata lähteä analysoimaan tulevan Chargerin muotoiluyksityiskohtia, mutta peruslinjat näyttäisivät seurailevan tiiviisti Daytona SRT -konseptin jalanjäljillä. Auton keula kääntyy tutkielman tavoin voimakkaasti alaspäin, ja nokkapellissä on ilmanohjauksen ehdoilla tehdyt voimakkaat syvennykset.
Suurin ero konseptiautoon löytyy etuvaloista, jotka ovat piirroskuvassa retrohenkisen pyöreät. Klassisissa Chargereissa käytettyjen pyöreiden tuplavalojen sijasta umpioita on kuitenkin vain yksi per puoli, joten Moparin muskeliautoista mieleen tulee ennemminkin vuoden 1970 Plymouth Cuda esikuvaa haettaessa. Piirroskuvan perusteella myös etupuskuri on muotoiltu uusiksi tutkielmaan verrattuna, ja ovenkahvat sekä peilit ovat muuttuneet tavanomaisemmiksi.
Dodgen joulumainoksesta käy ilmi, että uuden Chargerin tuotantoversio tulee Atlantin toisella puolella saataville ensi vuoden lopulla. Daytona SRT -konsepti oli täyssähköinen, mutta tuotantoauton raakakorissa näkyi ilmiselvä kardaanitunneli. Sitä tarvitaan vain polttomoottoreita varten, joten uutta Chargeria saa ilmeisesti kummallakin käyttövoimalla. Viimeisimpien sisäpiiritietojen mukaan sähköversioita tulee tarjolle kolme erilaista. Takavetoisessa perusmallissa on kuulemma 408 hevosvoimaa, kun taas edullisempi nelivetoversio tarjoaa 680 heppaa kahden sähkömoottorin ansiosta. Huippumallissa on myöskin neliveto ja peräti 897 hevosvoimaa, mutta sähkömoottorien lukumäärästä ei ole vielä varmuutta.
Polttomoottoripuolella joudutaan valitettavasti heittämään hyvästit veekasille, joten voimanlähteenä palvelee Hurricane-nimellä tunnettu kolmilitrainen tuplaturbokuutonen. Sitä hyödynnetään jo Jeep Wagoneerissa ja Grand Wagoneerissa, joissa suora kuutonen tuottaa joko 426 tai 517 heppaa viritysasteesta riippuen. Nämä lukemat ovat vielä kaukana Hemillä ladattujen Hellcatien numeroista, joten todella tehokasta muskeliautoa etsivien täytynee tulevaisuudessa päätyä Dodgella sähkövoimaan tai sitten jenkit vetävät vielä yhden ässän hihastaan Hurricanen suhteen.