Audi esitteli pienimmän katumaasturinsa, eli Q2:n keväällä Geneven autonäyttelyssä. Autosta tulee aluksi myyntiin vain normaaliversioita, mutta pikku-SUV:ssa piilee enemmänkin potentiaalia. Q2 on nimittäin tehty samalle MQB-perusrakenteelle kuin mm. kompaktiluokan A3, ja niinpä todellisten tehomallien tekemiselle ei ole mitään teknisiä esteitä.
Audin teknisestä kehityksestä vastaava johtaja Stephan Knirsch paljasti brittiläiselle Auto Expressille, että rinkulamerkki harkitsee sporttiversioiden tekemistä Q2:n pohjalta. Audilla odotellaan kuitenkin ensin, kuinka pienen katumaasturin kalliimmat tavismallit käyvät kaupaksi.
Jos SQ2 päätetään tehdä, sitä vauhdittaa hyvin todennäköisesti S3:sta tuttu kaksilitrainen turbonelonen. Koneen viimeisin versio tuottaa 310 hevosvoiman tehon ja 400 newtonin väännön, joten pannun voimavarat lienevät samaa luokkaa myös SUV:n pellin alla. Tavallisissakin Q2-malleissa on sama progressiivinen ohjaus kuin S3:ssa, joten voimanlähdepaketin lainaaminen kompaktiluokan sporttimallista olisi looginen seuraava askel.
SQ2 täydentäisi Audin S-katumaastureiden valikoimaa alaspäin, koska tällä hetkellä tarjolla on ainoastaan huomattavasti kookkaammat SQ5 ja SQ7. Esimerkiksi Q5:n kohdalla merkittävä osa myydyistä autoista on ollut S-versioita, joten tehokkaille katumaasturi-Audeille tuntuu olevan kysyntää.
Audin sisäpiirilähteistä on kuultu lisäksi, että Q2:n pohjalta saattaa tulla vielä Ässääkin ärjympi versio. Tämän mallin nimi olisi luonnollisesti RS Q2, ja sitä saattaisi vauhdittaa RS 3:sta sekä RS Q3:sta tuttu viitosturbo. Se tuottaa isommissa malleissa parhaimmillaan noin 370 heppaa, joten pikku-SUV:n pitäisi liikahtaa varsin iloisesti tällä voimanlähteellä. Q2:n normaaliversiot tulevat myyntiin syksyllä, joten sporttimalleja saadaan odotella vielä jonkin aikaa. SQ2 voitaisiin saada myyntiin noin kahden vuoden kuluttua, jos Audin johto näyttää sille vihreää valoa.