MAINOS: Fosto

Suomalaisia design-valaisimia

Audi RS 7 näyttää tältä venäläisen virityksen jälkeen – yli 1200-heppaisen auton turbot sojottavat kuskin näkökentässä kuin pirun sarvet

Audi RS 7 kuuluu RS 6 -sisarmallinsa kanssa maailman nopeimpiin neliovisiin autoihin. Nelilitraisesta tuplaturbokasista irtoava 560 hevosvoiman teho ja 700 newtonin vääntö on pakattu varsin hillitysti, ja muut tielläliikkujat jäävät helposti ihmettelemään huomaamattoman näköisen Audin takavaloja. Hienostuneesta tyylistä ei ole kuitenkaan jäljellä ripaustakaan, jos venäläinen virityspaja pääsee käsittelemään autoa tarpeeksi kattavasti.

Total Race -nimisen firman tarjonta alkaa normaalista stage 1 -softavirityksestä, jolla koneesta saadaan helposti kymmeniä lisäheppoja uuden ohjelman avulla. Stage 2 kattaa viriytssoftan lisäksi myös autoa varten räätälöidyn ja ruostumattomasta teräksestä valmistetun pakoputkiston. Stage 3:ssa pakettiin lisätään puolestaan uudet turbot ja muokattu versio pykälää miedomman virityksen putkistosta. ”Normaalit” viritystasot päättyvät stage 4:ään, joka kattaa kolmosvaiheen muutosten lisäksi mm. uusiksi laitetut pakosarjat ja välijäähdyttimet.

Virityspajan omien sanojen mukaan stage 4 -tason RS 7:n pitäisi välittää kaikille neljälle pyörälle 955 heppaa ja 1235 newtonin vääntö kisabensaa käytettäessä. Tehosta katoaa voimansiirron syövereihin noin 20 prosenttia, eli konetehoksi lupaillaan peräti 1200 heppaa ja väännöksi 1540 newtonia. Auton kerrotaan kiihtyvän nollasta sataan 2,5 sekunnissa, mikä olisi samaa luokkaa mm. Bugatti Veyronin kanssa.

Kuvissa esiintyy vieläkin hurjemman tason viritys, jota Total Race kutsuu stage 10:ksi. Sen teholukemasta ei ole tarkkaa tietoa, mutta auton kokemien muutosten perusteella potkua pitäisi olla vielä roimasti enemmän kuin stage 4:ssä. Konepelti on heitetty kokonaan romukoppaan, ja koneen päälle on pultattu kaksi massiivisen kokoista turboa. Niiltä tulevat putket nousevat kuin pirun sarvet lähes auton katon tasolle.

Venäjällä taitaa päästä kadulle lähes laitteella kuin laitteella, mutta EU-alueella on turha haaveilla pirunsarvi-RS:n saamisesta kilpien väliin. Jalankulkijaturvallisuudesta huolestuneet pykälänikkarit eivät varmasti katsoisi hyvällä edes konepellin puuttumista, ja venäläisvirityksen turbot saisivat rekisteröintiviranomaiset repimään lopullisesti pelihousunsa.

Suosittelemme


Lue lisää