Mersun G-luokka kuuluu automaailman ikonisimpiin malleihin. Muutaman vuoden ajan markkinoilla ollut toisen sukupolven G on alkuperäispainosta huomattavasti ylellisempi, vaikka helposti tunnistettava ulkomuoto on lähes ennallaan. Jos tehdasauto ei riitä, uuteen G-luokkaan saa vieläkin enemmän luksusta saksalaiselta Hofele Designilta.
Hofele on viime aikoina kehittänyt lähes Maybach-henkisiä luksusversioita Mercedeksen nykyisistä malleista. Myös uuden G:n pohjalta tehty Ultimate HG -niminen luomus kuuluu selvästi tähän kategoriaan. Auton erikoisin piirre on ehdottomasti takareunastaan saranoidut kaappariovet takana. Ne tuovat Hofelen luksusmaasturiin häivähdyksen menneiden vuosikymmenten tyyliä, ja myös toteutus näyttää erittäin ammattitaitoiselta. Kaappariovet on sovitettu G-luokkaan niin siististi, että ne voisivat olla suoraan tehtaan jäljiltä.
Gangsterihenkeä saadaan myös auton alle sovitetuista turbiinityylisistä vanteista, jotka ovat peräti 23-tuumaiset. Lisäksi etupuskuri on saanut monenlaisia kromikoristeita, ja maskistakaan ei kiiltotavaraa puutu. Rivat ovat pystyssä Mercedes-AMG:n mallien tavoin, mutta Hofelessa bling blingiä on vielä kertaluokkaa enemmän. Ultimate HG:n pintaa koristaa Hofelen tavaramerkkien joukkoon noussut kaksivärimaalaus, jonka sävyt ovat tässä tapauksessa musta ja metalliharmaa. Lisäksi ulkokuorta on höystetty mm. katolle asennetuilla ledivaloilla sekä sähköisesti esiin taittuvilla astinlaudoilla.
Sisustakin on vähintään yhtä ylellinen ulkokuoren kanssa. Valkoinen nahka koristaa istuinten lisäksi niin keskikonsolia kuin kojelautaakin, ja myös kattoverhoilu on sävy sävyyn sointuvasti valkoinen. Parhaat paikat lienevät takaosastolla, koska erilliset kapteenintuolit on varustettu sekä lämmityksellä että tuuletuksella. Ne saa säädettyä myös lepoasentoon, jolloin on mukava tutkiskella vaikkapa istuinten väliseen keskikonsoliin sijoitettua isoa kosketusnäyttöä.
Suosittelemme
Tyyli ulottuu myös takakontin puolelle. Sieltä löytyy uusi verhoilu, ja lattia on päällystetty kiiltävän mustalla pinnalla. Viimeistely on sitä luokkaa, että tähän ruumaan ei haluaisi laskea kovin likaisia tai naarmuttavia kantamuksia lattian alumiinilistoista huolimatta. Auton tekniikasta Hofele Design ei mainitse mitään, mutta todennäköisesti Ultimate HG:n pellin alle saa minkä tahansa G-luokan moottorivalikoimasta löytyvän voimanlähteen. Hinnatkin ovat vielä hämärän peitossa, mutta jo ”tavallinen” G-luokka on sen verran arvokas, että yksilöllinen luksusmaasturi on varmasti kaikkea muuta kuin halpaa hupia.