Walter Röhrl kuuluu edelleen maailman legendaarisimpiin rattimiehiin, vaikka Röhrillä on tätä nykyä mittarissa jo yli 70 vuotta. Miehen vauhti ei ole kuitenkaan hidastunut vuosien mittaan pätkääkään, ja hän toimii tätä nykyä Porschen merkkilähettiläänä. PR-tehtävien lisäksi kaksinkertainen rallin maailmanmestari auttaa myös Porschen insinöörejä uusien urheiluautojen kehitystyössä mm. Nürburgringin Nordschleifella.
Röhrl on bongattu siellä usein mm. GT-Porschejen ratissa, mutta uusi voimanlähdetekniikka ei innostanut miestä ainakaan aluksi. Hän totesi vielä viime vuonna, ettei halua olla missään tekemisissä Porschen tulevan Taycan-täyssähköauton tai minkään muunkaan sähkö-Porschen kanssa. Ne vaikuttivat Röhrlistä niin vastenmielisiltä, että hän ilmoitti olevansa mieluummin eläkkeellä tai muita autoja kehittämässä, kun Taycan tulee markkinoille.
Röhrlin toive ei kuitenkaan toteutunut, koska Porsche istutti miehen jo nyt Taycanin prototyypin ratin taakse. Porschen kanssa voimassa oleva sopimus edellytti ehkä myös sähköauton testaamista, josta tuli kuitenkin mieluisampi homma kuin mitä Walter Röhrl oli etukäteen kuvitellut. Röhrl yltyi koeajon jälkeen jopa kehumaan Taycania vuolaasti, mutta osa tästä menee tietysti PR-puheen piikkiin. Mies vaikutti kuitenkin niin euforiselta, että mukana oli varmasti myös aitoa innostusta.
Taycanin välitön suorituskyky teki Röhrliin niin suuren vaikutuksen, että se jätti kuulemma jopa miehen aktiiviuran aikaiset ralliautot taakseen tässä suhteessa. Röhrl antoi myös tunnustusta Taycanin alustan säädöille ja ajettavuudelle, joka hyötyy suuresti akkuteknologian mukanaan tuomasta matalasta painopisteestä. Akut lisäävät tietysti auton massaa, mutta Taycan on kuulemma muuttunut käsiteltävyydeltään paljon kevyemmän tuntuiseksi auton kehitystyön aikana.
Suosittelemme
Myös ohjaus sekä jarrut saivat Röhriltä kehuja, mutta yllättävintä oli nopea tottuminen moottorin äänen puuttumiseen. Walter Röhrl oli aina yhdistänyt soundin mielessään suorituskykyyn, mutta viimeistään nyt hän tajusi, että potkua voi olla myös ilman pörinää. Mies alkoi omien sanojensa mukaan jopa nauttia Taycanin hiljaisuudesta, joka on myös omanlaisensa elämys. Ensimmäiset asiakkaat pääsevät kokemaan sen ensi vuoden alkupuolella, jolloin Taycan lanseerataan markkinoille.