Nykyinen Volkswagen Amarok on vielä täysin saksalaismerkin omaa tekoa, mutta seuraaja on omaa sukua Ford Ranger. Uusi Amarok esitellään myöhemmin tämän vuoden aikana, mutta autosta julkaistiin jo muutamia etukäteistietoja tiiserikuvien kera.
Tiiserikuvien keskiössä on uuden lava-auton takalaita, johon on kaiverrettu vähintään tarpeeksi suurilla kirjaimilla pick-upin mallinimi. Luonnollisesti myös Volkswagenin logo on paljon isompi kuin henkilömalleissa, ja takalaidan alalaidasta löytyvät tässä tapauksessa V6- sekä 4Motion-tekstit. Ledeillä toteutetut takavalot ovat puolestaan entistä kolmiulotteisemmat.
Uudessa Amarokissa on aina vakiona ledit myös ajovaloina, ja IQ Light -nimiset matriisileditkin ovat tarjolla lisähintaan. Auton vetopaino on parhaimmillaan 3,5 tonnia, ja lavalla saa kuljettaa korkeintaan 1,2 tonnin painoista kuormaa. Kuten jo mainittiin, Volkswagenin pick-upin seuraava sukupolvi hyödyntää samaa perusrakennetta uuden Ford Rangerin kanssa.
Saataville tulee yksi bensakone ja neljä dieselvaihtoehtoa. Moottorien skaala ulottuu kaksilitraisista nelosista kolmilitraisiin veekuutosiin. Ainakin yksi vaihtoehto on V6 TDI, jonka mainostetaan tarjoavan rutkasti vääntöä ja tehoa. Autoon saa myös nelivedon vakiovarusteisen takavedon ohella. Varustetasoja on neljä erilaista, eli Life, Style, PanAmericana ja Aventura. Amarok aiotaan asemoida premium-tason pick-upiksi, joten jo edullisempien Lifen ja Stylen pitäisi olla suhteellisen hyvin varusteltuja. Enemmän herkkuja kaipaavien kannattaa kuitenkin suunnata katseensa PanAmericanaan ja Aventuraan.
Suosittelemme
Ensimmäisen sukupolven Amarokia on valmistettu Argentiinassa, ja vastaava eksotiikka jatkuu myös uuden version kohdalla. Ford Rangerin sisarmallina sen tuotanto tapahtuu nimittäin Etelä-Afrikassa. Jäämme odottelemaan lava-Volkkarin lopullista esittelyä, joka tapahtuu todennäköisesti lähikuukausien mittaan.