Uusi VW Multivan puettiin maastoasuun – Delta 4×4:n osat tulevat tuotantoon, jos kysyntää on riittävästi

Volkswagenin pikkubusseja on rakenneltu maastotyyliin jo ensimmäisen sukupolven, eli T1:n ammoisista ajoista lähtien. Tätä nykyä pikkubussien perinteitä jatkaa T7-sukupolven Multivan, jolle maastospesialisti Delta 4×4 ideoi maastopuvun.

Puolisen vuotta sitten markkinoille lanseerattu T7 on tehty Golfista ja kumppaneista tutun MQB-perusrakenteen varaan, eli kyseessä ei ole enää pakettiauton pohjalta suunniteltu tilamalli. Vähemmän järeä rakenne ei välttämättä tiedä hyvää maastokonversioiden kannalta, mutta Delta 4×4 julkisti silti suunnitelmansa uuden Multivanin varalle. Tietokoneavusteisten kuvien perusteella autoon on suunnitteilla vastaava maastopaketti kuin tuotannosta jo poistuneeseen T6-koriseen Multivaniin.

Auton alla pyörivät monista Delta 4×4:n tähänastisista maastokonversioista tutut lukkovanteet, jotka on kietaistu Loderin all terrain -renkaille. Kumien koko on 255/55 R18. Maavaraa korotetaan puolestaan 40 millillä, mihin on osuutensa myös Bilsteinin iskunvaimentimilla ja Eibachin jousilla. T7:n maastolook ei kuitenkaan muodostu pelkistä pyöristä ja korotetusta jousituksesta, vaan koriakin on höystetty tähän suuntaan.

Maastohenkeä saadaan muovisista lokasuojanlevityksistä, PIAA:n lisävaloilla varustetusta karjapuskurista, takimmaisten sivuikkunoiden peitelevyistä sekä metallisesta kattotelineestä, jonka etureunaan on integroitu vielä litteät ledivalot. Voimanlähteen muutoksista ei sen sijaan mainita mitään, mutta äänimaailmaa voidaan kuulemma kohentaa uudella pakoputkistolla.

Suosittelemme

Ainakin kuvien autossa on vielä jäljellä eHybrid-logo takaluukun kannessa, eli lähtökohdaksi on yllättäen valittu etuvetoinen pistokehybridi nelivetoisen dieselmallin sijasta. 1,4-litraisen TSI-bensaturbon ja sähkömoottorin yhteispeli tuottaa 218 hevosvoiman kokonaistehon, mutta vaikeammassa maastossa dieselin 4Motion-nelivetoa voisi silti tulla ikävä. Koko auto on muutenkin vasta suunnitelmien asteella, eli osia ei voi vielä ostaa. Kaikki mitat ja koot on kuitenkin laskettu jo käytännön ehdoilla, ja palikoita luvataan myyntiin ensi vuoden jälkipuoliskolla jos ne herättävät tarpeeksi kiinnostusta.

LähdeCarscoops

2 KOMMENTIT

  1. Kyseessä ei ole T7, eikä sitä pidää sotkea “T” sukupolveen, tämä uusi multivan on uusi malli jota ei koskaan tehdä Transporter pakettiautona.

    • Ei tehdä pakettiautoa tästä, mutta kyllä se silti varsin yleisesti T7:nä tunnetaan. Googletapa vaikka “VW T7”.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Stellantis on valmis kääntämään takkinsa, jos sähköautojen kysyntä sakkaa

Stellantiksen toimitusjohtaja Carlos Tavares on todennut, että maailman kolmanneksi suurin autonvalmistaja on valmis muuttamaan sähköautostrategiaansa ensi vuoden tärkeiden Yhdysvaltojen ja Euroopan vaalien tulosten perusteella.

Tesla Cybertruckin tuotantomalli esiteltiin vihdoinkin – osa lupauksista jäi kuitenkin täyttymättä

Siitä on kulunut jo neljä vuotta, kun Tesla Cybertruckin tutkielma tuotiin julkisuuteen. Monien viivästysten jälkeen nyt on vihdoinkin tuotantomallin esittelyn vuoro.

Uusi Porsche Panamera esiteltiin – iso luksusauto kallistuu nyt kaarteisiin kuin moottoripyörä

Porsche on jo julkaissut monenlaisia tiisereitä kolmannen sukupolven Panamerasta, ja nyt uutuus tuotiin vihdoinkin julkisuuteen. Panamera ei ole täysin uusi auto, mutta sekä tekniikkaa että ulkonäköä on hiottu kattavasti.

Maailman suurin autonvalmistaja kamppailee yhä vaikeuksien kanssa

”Emme ole enää kilpailukykyisiä”, on Volkswagenin toimitusjohtajan viesti, kun yhtiö vähentää henkilöstöä osana 10 miljardin euron säästökuuria.

Tyyliniekan uusimmat