Uusi Toyota C-HR on pian täällä – kompaktista crossoverista julkaistiin jo ensimmäinen tiiseri

Vuonna 2016 esitelty Toyota C-HR oli lanseeraushetkellään melkoisen radikaali ilmestys japanilaismerkin muuhun mallistoon verrattuna. Rohkean terävä tyyli on vedonnut ostajiin ilmeisen hyvin, koska pian esiteltävä seuraaja noudattaa samaa kaavaa.

Toisen sukupolven C-HR tuodaan julkisuuteen 26.6., mutta Toyota julkaisi jo nyt ensimmäisen tiiserin uutuudestaan. Lisäksi autosta on putkahdellut nettiin sekä patentti- että salavalokuvia, joten muotoilu ei ole enää mikään suuri yllätys. Designista annettiin myös esimakua viime joulukuussa esitellyn C-HR Prologue -konseptin avulla, jonka päälinjat siirtyvät tuotantoautoon sellaisenaan.

Kuva: Toyota

Ehkäpä suurin ero nykyiseen C-HR:ään löytyy keulasta, joka saa jatkossa ”kaksikerroksisen” valoratkaisun uuden Priuksen tyyliin. Etupuskuria koristaa puolestaan suuri kuusikulmainen ilmanottoaukko, jonka keskelle rekisterikilpikin sijoitetaan. Kylkilinja säilyy voimakkaan kiilamaisena, ja näkyvyys takapenkiltä ulos on jatkossakin varsin kehno massiivisen C-pilarin myötä. Viime vuoden konseptin katto sekä peräpää oli maalattu mustaksi antamaan kontrastia hopeanväriselle muulle korille, ja tuotantomalliinkin saa ainakin erivärisen katon nyky-C-HR:n tavoin.

Takapään erottuvin muotoiluelementti on puolestaan täysleveä valopaneeli, joka kätkee nyt julkaistun tiiserin perusteella sisäänsä kolme ledinauhaa kummallakin puolella autoa sekä ledeillä toteutetun Toyota C-HR -logotekstin keskellä perää. Sisustan luvataan puolestaan olevan tilavampi ja käytännöllisempi edeltäjään verrattuna. Mittaristo on luonnollisesti täysin digitaalinen, ja keskellä kojelautaa pönöttää tietoviihdejärjestelmän iso kosketusnäyttö.

Kuva: Toyota

Uusi C-HR tehdään TNGA-C-nimisen perusrakenteen varaan, eli merkittävä osa tekniikasta on identtistä isomman Priuksen kanssa. Autoa saa sekä ”itselataavana” että pistokehybridinä, ja myös täyssähköisestä versiosta on liikkunut huhuja. Pohjois-Amerikan markkinoilla uutta C-HR:ää ei enää tarjota, mutta Euroopassa auto solahtaa edeltäjänsä tavoin Yaris Crossin ja Corolla Crossin välissä ammottavaan aukkoon Toyotan crossover-mallistossa. Uusi C-HR valmistetaan Turkissa, ja akustotkin kootaan Euroopassa muualta tuoduista kennoista.

LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Niin tyylikäs, että tekisi mieli loukkaantua

Tämän vuoden Hot Rod & Rock Show:n autokalustoon liittyi myös 60-luvun amerikkalainen hyötyajoneuvo. Kyseessä on aito vuosimallin 1963 Cadillacin ambulanssikonversio.

Fiat julkaisi ensimmäiset kuvat uudesta polttomoottori-500:sta – autolle toivotaan täyssähkömallia parempaa menestystä

Täyssähköinen Fiat 500e on pätevä kaupunkiauto, mutta sähköpienokaisen korkea hinta ja varsinkin eteläisen Euroopan vielä vajanainen latausinfrastruktuuri ovat tehneet 500e:stä melkoisen kaupallisen flopin. Niinpä Fiat päätti kehittää auton pohjalta jälkikäteen polttomoottoriversion, josta julkaistiin nyt ensimmäiset kuvat.

Koeajossa Garmin Dash Cam X310 4K-kojelautakamera

Garmin valmistaa monenlaisia älylaitteita, joilla navigointi ja suorituksen seuranta onnistuu niin maalla, merellä, kuin ilmassakin. Valikoimasta löytyy myös kojelautakamerat, joista saimme testiin 4K-resoluutiolla videota tallentavan X310:n.

Mercedes-AMG julkaisi uusia kuvia yli 1000-heppaisesta neliovisesta sähköautostaan – tällä pelillä haastetaan Porsche Taycan ja Audi RS e-tron GT

Urheilullisten sähköautojen kysyntä on ollut kovin ailahtelevaa, ja esimerkiksi Porsche Taycanin myyntilukemat ovat olleet viime aikoina todella alavireisiä. Tästä huolimatta Mercedes-AMG haluaa samoille apajille neliovisella sähkösportillaan, josta julkaistiin nyt uusia tiiserikuvia.

Tyyliniekan uusimmat