Vuonna 2016 esitelty Toyota C-HR oli lanseeraushetkellään melkoisen radikaali ilmestys japanilaismerkin muuhun mallistoon verrattuna. Rohkean terävä tyyli on vedonnut ostajiin ilmeisen hyvin, koska pian esiteltävä seuraaja noudattaa samaa kaavaa.
Toisen sukupolven C-HR tuodaan julkisuuteen 26.6., mutta Toyota julkaisi jo nyt ensimmäisen tiiserin uutuudestaan. Lisäksi autosta on putkahdellut nettiin sekä patentti- että salavalokuvia, joten muotoilu ei ole enää mikään suuri yllätys. Designista annettiin myös esimakua viime joulukuussa esitellyn C-HR Prologue -konseptin avulla, jonka päälinjat siirtyvät tuotantoautoon sellaisenaan.

Ehkäpä suurin ero nykyiseen C-HR:ään löytyy keulasta, joka saa jatkossa ”kaksikerroksisen” valoratkaisun uuden Priuksen tyyliin. Etupuskuria koristaa puolestaan suuri kuusikulmainen ilmanottoaukko, jonka keskelle rekisterikilpikin sijoitetaan. Kylkilinja säilyy voimakkaan kiilamaisena, ja näkyvyys takapenkiltä ulos on jatkossakin varsin kehno massiivisen C-pilarin myötä. Viime vuoden konseptin katto sekä peräpää oli maalattu mustaksi antamaan kontrastia hopeanväriselle muulle korille, ja tuotantomalliinkin saa ainakin erivärisen katon nyky-C-HR:n tavoin.
Takapään erottuvin muotoiluelementti on puolestaan täysleveä valopaneeli, joka kätkee nyt julkaistun tiiserin perusteella sisäänsä kolme ledinauhaa kummallakin puolella autoa sekä ledeillä toteutetun Toyota C-HR -logotekstin keskellä perää. Sisustan luvataan puolestaan olevan tilavampi ja käytännöllisempi edeltäjään verrattuna. Mittaristo on luonnollisesti täysin digitaalinen, ja keskellä kojelautaa pönöttää tietoviihdejärjestelmän iso kosketusnäyttö.

Uusi C-HR tehdään TNGA-C-nimisen perusrakenteen varaan, eli merkittävä osa tekniikasta on identtistä isomman Priuksen kanssa. Autoa saa sekä ”itselataavana” että pistokehybridinä, ja myös täyssähköisestä versiosta on liikkunut huhuja. Pohjois-Amerikan markkinoilla uutta C-HR:ää ei enää tarjota, mutta Euroopassa auto solahtaa edeltäjänsä tavoin Yaris Crossin ja Corolla Crossin välissä ammottavaan aukkoon Toyotan crossover-mallistossa. Uusi C-HR valmistetaan Turkissa, ja akustotkin kootaan Euroopassa muualta tuoduista kennoista.