Jo toissavuonna esitelty Mercedes-AMG SL on jäänyt vielä odottelemaan umpikattoista sisarmalliaan, eli Mercedes-AMG GT:n seuraavaa sukupolvea. Sekin muuttuu jatkossa entistä käytännöllisemmäksi 2+2-paikkaisen istuinjärjestelyn myötä.
Uusi GT on bongattu testiajoissa jo moneen kertaan enää kevyesti naamioituna, joten auton muodot eivät ole enää suuri salaisuus. Erityisen pitkänokkaiseen edeltäjään verrattuna mittasuhteet muuttuvat jonkin verran, koska GT saa nykyisen SL:n tavoin pienen takapenkin. Umpikattoisessa mallissa se saattaa olla jonkin verran tilavampi, ja auto on jatkossa Mercedeksen malliston ainoa kaksiovinen coupé C-luokan tekniikkaa hyödyntävän CLE:n lisäksi.
Vaikka SL ja GT tehdään samalta tekniseltä pohjalta, autoissa on aivan oma ilmeensä. Esimerkiksi valot ovat kummassakin autossa erilaiset, ja coupéssa on vielä SL:ää aggressiivisemman oloinen maski puskurin kulmien pystysuuntaisten ilmanottoaukkojen reunustamana. GT:ssä on myös erottuvat kylkipokkaukset sekä etulokasuojien pystysuuntaiset kidukset.
Nämä ovat käyneet ilmi jo aiemmin julkisuuteen putkahtaneista salavalokuvista, joten Mercedes-AMG:n nyt julkaisema tiiseri mustan peiton alla piilottelevasta autosta ei kerro mitään uutta. GT:n virallinen esittely lienee vuorossa viimeistään syksyn mittaan, mutta innokkaimmat pääsevät tutustumaan autoon jo 10.-13.7. AMG:n päämajalla järjestettävissä Private Lounge -tapahtumissa.
Uuden GT:n näkeminen ennen suurta yleisöä ei ole mitään halpaa huvia, koska tilaisuuteen osallistuminen maksaa 450 euroa. Tästä huolimatta suurin osa paikoista on tätä kirjoitettaessa jo myyty, ja kunkin päivän osallistujamäärä on rajoitettu vain 24 henkilöön. Tapahtumaan kuuluu tuoteasiantuntijan tekemä GT:n perusteellinen esittely, ja lisäksi osallistujat saavat lounaan, voivat osallistua tehdaskierrokselle sekä pääsevät opastetulle koeajolle C 63 S E Performancen, SL 63:n tai EQE 53:n ratissa.
GT seuraa sisustansa ja tekniikkansa osaltakin tiiviisti SL:n jalanjäljillä. Niinpä 12,3-tuumaista digimittaristoa täydentää tietoviihdejärjestelmän 11,9-tuumainen ruutu, ja nokalla murisee nelilitrainen tuplaturbokasi. Jos se on identtinen SL:n kanssa, 55-versiossa on 476 heppaa ja 63:ssa 585 hevosvoimaa. SL:n kaltainen nelisylinterinen aloitusmallikin on mahdollinen lisä valikoimaan, ja myöhemmin luvassa on myös rajua suorituskykyä tarjoavia pistokehybridejä.