Uudesta Land Rover Defenderistä tehdään avomalli – tehtaan sijasta asialla on hollantilainen koripaja

Alkuperäinen Land Rover aloitti taipaleensa avokattoisena maasturina, ja Defenderiksi myöhemmin nimettyä ikivihreää klassikkoa sai auton viimeisinä vuosinakin kangaskatolla. Täysin uuden Defenderin mallistossa rättikattoversio loistaa kuitenkin poissaolollaan.

Sellaista kaipaavalle apu löytyy hollantilaiselta Heritage Customs -koripajalta, jonka yhtenä omistajana toimii muotoilija Niels van Roij. Hän on niittänyt jo aiemmin mainetta farmariksi muutetulla Tesla Model S:llä ja shooting brake -korisella Rolls-Roycella, joten Valiance Convertible -nimen saanut avo-Defender sopii hyvin mukaan joukkoon. Hollantilaiset aikovat valmistaa vain viisi tällaista autoa vuoden 2022 mittaan Heritage Customsin Carchitecture-ohjelman kautta.

Tällä hetkellä luomus on vasta piirroskuvien asteella. Lähtökohtana toimii lyhytakselivälinen kaksiovinen Defender 90, jonka katto ja takasivulasit saavat kyytiä hollantilaispajan käsittelyssä. A- ja B-pilarien alkuperäinen rakenne säilytetään, mutta peltikatto korvataan osittain sähkötoimisella kangaskatolla. Räätälintyönä tehdyt autot saavat myös yksilöllisen ulkovärin ja Spinneybeck-nahalla vuoratun sisustan. Lisäksi avokattoisista maastureista löytyy metallikoristeita, käsinmaalatut logot sekä erilaisia takovannedesigneja.

Heritage Customs julkaisi nyt tiiserikuvia Valiance Convertiblen kolmesta versioista, joiden inspiraatio on kuulemma saatu kauniista rannoista ja Land Roverin omista perinteistä. Niistä ensimmäinen on Côte d’Azur, joka on nimetty Ranskan Rivieran mukaan. Sinistä ulkoväriä täydentävät puskurien mustat koristeet, kuparinväriset tehosteet, konjakinvärinen kangaskatto sekä valkosivurenkaille kietaistut 22-tuumaiset Space Cowboy -vanteet. Sisällä on puolestaan sporttipenkit, klassiseksi kuvailtu ratti sekä ulkokuoren kaltaisia kuparitehosteita.

Suosittelemme

Toinen versio tottelee puolestaan nimeä Solihull Sand. Sen inspiraatio on kaivettu HUE 166 -kilpisestä Lantikasta, joka sai kunnian olla ensimmäinen tuotantoyksilö vuonna 1948. Moderni tulkinta on vihreä harmailla puskurikoristeilla ja gun metal -sävyisillä tehosteilla. Katto on hiekanvärinen, kun taas 20-tuumaiset Rock Dust -vanteet ovat saaneet pintaansa valkoista. Linja jatkuu sisätiloissa klassisten penkkien sekä ratin ja patinaviimeisteltyjen kuparitehosteiden myötä.

Sarjan kolmas malli on Kokkini Paralia, joka on saanut nimensä Kreikan Santorinin saaren vulkaanisen hiekkarannan mukaan. Tämän Defenderin pintaa koristaa mattapintainen tummanpunainen väri, joka saa kontrastia mustista puskurikoristeista, gun metal -sävyisistä tehosteista, mustasta katosta sekä 22-tuumaisista Supersonic -vanteista. Sisältä löytyy puolestaan sporttipenkit ja -ratti. Autojen tekniikasta ei kerrota vielä mitään, mutta verottomat hinnat alkavat kuulemma 138 500 eurosta.

LähdeCarscoops

Lue lisää