Uuden Skoda Kodiaqin kori tuotiin julkisuuteen – syksyllä esiteltävää katumaasturia saa myös pistokehybridinä

Skoda on julkaissut jo jonkin aikaa erilaisia tiisereitä syksyllä esiteltävistä uutuusmalleistaan. Nyt julkisuuteen tuotiin toisen sukupolven Kodiaqin kori.

Valkoisessa korissa on jo kaikki luukut paikoillaan mutta esimerkiksi puskurit ja valot puuttuvat vielä kokonaan, joten muotoilun yksityiskohdat jäävät hämärän peittoon. Peruslinjoiltaan uusi Kodiaq vaikuttaa kuitenkin hieman entistä pehmeämmältä, ja tuulilasikin saattaa olla hitusen viistommassa kulmassa. Nykyisestä Kodiaqista tuttu terävä kylkipokkaus loistaa myös uutuudessa poissaolollaan, ja konepellin keskiosa ei ole enää korotettu vaan syvennetty.

Kuva: Skoda

Uutuuden peräpääkin näkyy korin takaosasta julkaistusta kuvasta. Takavalot muuttuvat takaluukun puolella litteiksi nauhoiksi, ja takimmainen kattopilari saa siinä näkyvien kiinnitysreikien perusteella todennäköisesti mustat koristeet. Niiden avulla saadaan aikaan ”leijuvalta” vaikuttava katto monen muun viime aikojen uutuusmallin tavoin.

Kuva: Skoda

Skoda vahvisti korin tiiserikuvien julkaisun yhteydessä, että seuraavakin Kodiaq tehdään Tšekin Kvasinyssä. Tuotannon kerrotaan starttaavan ensi vuoden puolella, vaikka auto esitellään jo syksyllä. Seuraavan sukupolven Superbin tuotanto siirretään puolestaan Slovakian Bratislavaan, jolloin Kodiaqille ja pykälää pienemmälle Karoqille vapautuu noin 150 000 auton vuosittainen tuotantokapasiteetti.

Kuva: Skoda

Kun tuotanto on saatu täysillä käyntiin, Skoda pystyy valmistamaan jopa 410 Kodiaqia päivässä. Uutuuden tekniikan yksityiskohtia ei ole suostuttu vielä kertomaan, mutta uutta Kodiaqia saa kuulemma moderneilla ja taloudellisilla bensa- sekä dieselkoneilla, miedolla hybriditekniikalla ja ensimmäistä kertaa myös pistokehybridinä. Turvallisuus, teknologia ja muunneltavuus viedään Skodan korulauseiden mukaan uudelle tasolle, joten autolla pitäisi olla hyvät mahdollisuudet jatkaa edeltäjänsä menestystarinaa.

Kuva: Skoda
Kuva: Skoda
LähdeCarscoops

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Volkswagenin historiaa ja paljon muuta – vierailimme Wolfsburgin Autostadtissa ja automuseoissa

Autostadtissa riittää sen verran nähtävää, että vierailuun kannattaa varata useampi tunti aikaa. Ja jos omistuksessa sattuu olemaan konsernituote, asiakaskeskuksen kaupasta voi ostaa kotiinviemisiksi monenlaisia tarvikkeita tai oheistuotteita.

Autonominen ajaminen etenee – S-luokan Mersu kulkee nyt parhaimmillaan 95 km/h itsekseen

Autonomisesta ajamisesta on puhuttu kovasti jo vuosikymmenen ajan, mutta käytännön tasolla itsekseen kulkevat autot ovat edenneet tuskastuttavan hitaasti hurjimpiin visioihin verrattuna. Asia kehittyy kuitenkin vähitellen, ja autonomisen ajamisen tuoreimpia hedelmiä päästään poimimaan Mercedeksen S-luokan viimeisimmän päivityksen myötä.

McLaren fuusioituu tuntemattoman start-up-firman kanssa – tulossa saattaa olla jopa katumaasturi

McLaren ilmoitti fuusioituvansa Forseven-nimisen start-up-yrityksen kanssa, mikä herättää varmasti monia kysymyksiä.

Mercedes-Benz keskittyy arvokkaampiin autoihin – Renault-pohjaiset pikkupakut poistuvat myynnistä ensi vuonna

Mercedes-Benz on siitä erikoinen autonvalmistaja, että sen valikoima ulottuu paketti- ja kuorma-autoista superluksustason limusiineihin tähtimerkin statuksen tästä juuri kärsimättä. Jatkossa Mercedes keskittyy kuitenkin enemmän isompiin ja kannattavampiin malleihin, mikä tarkoittaa aloitustason pikkupakujen poistumista tarjonnasta.

Tyyliniekan uusimmat