Uuden Opel Astran farmarimalli esiteltiin – Sports Tourer yhdistää hillityn tyylikkään ulkonäön yli 600 litran tavaratilaan

Uuden Opel Astran farmaria on odoteltu siitä asti, kun hatchback lanseerattiin muutama kuukausi sitten. Nyt farkkukin tuotiin julkisuuteen, mutta suuria yllätyksiä auto ei tarjoa.

Sports Tourer -nimisen farmarin muotoilu on hatchbackin kanssa identtistä takaoviin asti. Siitä taaksepäin perää on venytetty, mutta esimerkiksi takimmaiset kattopilarit edustavat vastaavaa ”leijuvaa” designia kuin hatchback-Astrassa. Takavalotkin näyttävät tutulta, mutta rekisterikilpi on farkussa siirtynyt puskurista takaluukun kanteen isomman lastausaukon nimissä. Mallinimen viestimää hillittyä sporttisuutta voi puolestaan nähdä spoilerimaisesti venytetyssä katon takalipassa.

Numeroarvojen valossa farmarin akseliväli on venähtänyt hatchbackiin verrattuna viidellä sentillä, kun taas pituutta on peräti 27 senttiä enemmän. Silti uusi farkku jää kuusi senttiä vähemmän tehokkaasta tilankäytöstä tunnettua edeltäjäänsä lyhyemmäksi. Tavaratilan perusvetoisuus on tästä huolimatta kasvanut 608 litraan, ja takapenkin selkänojat kaadettuna tilaa riittää parhaimmillaan 1634 litran verran. Hybridissä vastaavat lukemat ovat hieman pienemmät, eli 548 ja 1574 litraa.

Bensa- ja dieselmalleihin saa myös liikuteltavan tavaratilan välipohjan, jonka voi säätää kahteen eri korkeuteen tai jopa 45 asteen kulmaan. Lastausaukon alareuna on kaikissa versioissa samalla kohdalla, eli 60 sentin korkeudella. Ohjaamon puolella varusteluun kuuluu puolestaan kymmenentuumainen digimittaristo sekä Apple CarPlaytä ja Android Autoa langattomasti tukeva tietoviihdejärjestelmä. Lisävarustetarjontaan lukeutuvat esimerkiksi heijastusnäyttö ja mukautuvat pikseliledivalot.

Suosittelemme

Varustetasot lienevät samat kuin hatchbackissa, ja sama koskee myös moottorivalikoimaa. Kun ensimmäiset autot saapuvat ensi kesänä, tarjolla on 180-heppainen pistokehybridi, 110- ja 130-hevosvoimaiset 1,2-litraiset kolmipyttyiset bensaturbot sekä myöskin 130-heppainen 1,5-litrainen nelosdiesel. Tehokkaampien polttomoottorien kaveriksi saa kahdeksanvaihteisen automaatin vakion kuusipykäläisen manuaalin sijasta. Hybridissä automaatti on vakiona, ja myöhemmin luvassa on vielä tehokkaampi, eli 225-hevosvoimainen lataushybridi.

2 KOMMENTIT

  1. Bensa, käsivaihde, peräkontissa 12V tupsytprasia, ilmastointi, suksitelinepaikat, muu lain mukaan. Löytyykö? Nykyinen 2008 mallia

  2. Kaikki nuo löytyvät. Bensamoottoria ei enää saa 150 hevosvoiman 1.4l bensaturbona. Muu vaikuttaa hyvältä.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

Aihepiirin uusimmat

Brabus esitteli todellisen tehohybridin – Mercedes-AMG S 63:n viritetyssä versiossa on 930 heppaa ja rutkasti luksusta

Hybriditekniikalla ladatussa Mercedes-AMG S 63 E Performancessa on jo tehtaan jäljiltä nelilitraisen tuplaturbokasin ja sähkömoottorin yhteispelin ansiosta mukavat 802 hevosvoimaa. Tähtimerkin hovivirittäjä Brabus pistää kuitenkin vielä paremmaksi reilun 100 hepan verran.

Cybertruckin mainostettu luodinkestävyys joutuu testiin YouTube-videolla

Jos jotain väitetään luodinkestäväksi, niin tottahan toki amerikkalaiset kaivavat aseensa esille.

Opelilta tulee uusia katumaastureita – myös Frontera-mallinimi tekee paluun

Opelin mallistoon kuului 1990-luvulla Frontera-niminen maasturi, joka oli omaa sukua Isuzu. Nyt mallinimi tekee comebackin uuden katumaasturin perässä.

Korealaisesta kylmän sään kestävästä akusta odotetaan vastausta sähköautoilun talvimurheisiin

SK On -niminen korealaisfirma on suunnitellut kylmää kestäviä akkuja, jotka eivät menettäisi entiseen tapaan lataustaan.

Tyyliniekan uusimmat