BMW:n nykyinen 2-sarjan kaksiovinen coupé on ollut myynnissä jo kohta vuoden päivät. Tähän asti tehokkaimman mallin viittaa on kantanut 374-heppainen M240i, mutta se saa kohta luovuttaa kruununsa upouudelle M2:lle.
Uusi M2 on luvattu esitellä koko komeudessaan 11.10., mutta BMW on jo julkaissut autosta virallisia tiiserikuvia kirjavasti kuvioidun teipin peitossa. Se ei enää peitä juuri mitään muotoja, joten esimerkiksi muhkeat lokasuojanlevitykset ja etupuskurin kulmikkaat ilmanottoaukot käyvät jo hyvin ilmi. Takapuskurin diffuusori reunustaa M-tyyliin kuuluvaa neljää pakoputkenpäätä, ja M-muotoiluun kuuluvat tätä nykyä myös munuaismaskin vaakasuuntaiset tuplarivat.
Itse maski on monien helpotukseksi kaukana M3:n ja M4:n jättimunuaisista, mutta se on M2:ssa kuitenkin täysin omanlaisensa etuvalojen tavoin. Maskin takana murisee isoveljien ja edeltäjäsukupolven malliin kolmilitrainen tuplaturbokuutonen, jossa on kuitenkin entistä enemmän potkua. Bimmer Post -foorumille vuodettujen tietojen mukaan auton S58T-koodinimellä tunnettu mylly tuottaa 460 hevosvoimaa, eli 50 heppaa enemmän kuin edeltävän korimallin M2 Competitionissa.
S58-kuutosta käytettiin ensimmäisen kerran nykyisessä X3 ja X4 M:ssä ennen kuin se päätyi M3:n ja M4:n pellin alle. M2:n voimanlähteen T-koodi tarkoittaa top-versiota, eli autosta saattaa tulla myyntiin ainoastaan Competition-malli ilman sen alapuolelle asettuvaa perusversiota. Näin tehtiin jo edellisen M2:n kohdalla, kun Competition korvasi faceliftin myötä aiemmin myydyn perusmallin.
Suosittelemme
460 hevosvoiman teholukeman myötä uusi M2 jää vain 20 heppaa M3:n ja M4:n perusmallia vähäväkisemmäksi. Auton vaihteistosta ei ole vuotanut mitään virallisia tietoja, mutta uuteenkin M2:een saa ilmeisesti kuusipykäläisen manuaalin kahdeksanvaihteisen automaatin vaihtoehdoksi. Veto menee perinteiseen tapaan pelkästään taakse, joten tämän Bemarin pitäisi sopia myös traditionalisteille, joilla alkavat olla viimeiset ajat ostaa suoralla bensakuutosella ryyditetty takavetoinen M-auto uutena kaupasta.